Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Pariis kiirustab end Renault’ skandaalis võitjaks kuulutama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Prantsusmaa president Nicolas Sarkozy (paremalt) reedel ametiühingute esindajatega kohtumas. Ametiühingute esindajad olid Renault Clio võimaliku Türgis valmistamise otsusega rahulolematud. Laupäeval kutsus Sarkozy Renault’ tegevjuhi Carlos Ghosni enda juurde vaibale.
Prantsusmaa president Nicolas Sarkozy (paremalt) reedel ametiühingute esindajatega kohtumas. Ametiühingute esindajad olid Renault Clio võimaliku Türgis valmistamise otsusega rahulolematud. Laupäeval kutsus Sarkozy Renault’ tegevjuhi Carlos Ghosni enda juurde vaibale. Foto: AFP / Scanpix

Prantsuse valitsus üritas eile Renault' üle puhkenud vaidluses endast head muljet jätta ning väitis, et sai firmalt lubaduse koduturu jaoks toodetava väikeauto Clio komponente Prantsusmaal tootma hakata.


Valitsuse ministrid on Renault'd kõvasti töödelnud pärast seda, kui viimane teatas oma plaanidest 2013. aastal lansseeritava Clio 4 tootmine Prantsusmaa asemel valdavalt Türgis korraldada.

Väikeauto valmistamine Türgis Bursa tehases tuleks Renault'le hulga odavam.

Pariis nõudis, et Clio 4 põhitootmine toimuks Prantsusmaal, kas siis Renault' Flinsi tehases või mujal.
President Nicolas Sarkozy kutsus Renault' tegevjuhi Carlos Ghosni laupäeval enda juurde Elysée paleesse vaibale, et talle täiendavat survet avaldada. Kõik, mis ta sellest sai, oli lubadus, et osa Clio tootmisest jäetakse Prantsusmaale.

Sarkozy personalijuht Claude Guéant väitis eile, et valitsus - kes on Renault's 15 protsendiga osanik - sai kõigiti oma tahtmise.

«Carlos Ghosn ütles selgesõnaliselt, et Prantsuse turule vastavat Clio 4 hakatakse valmistama kodumaal. Sama ütles ta ka Clio 3 kohta,» ütles Guéant raadiojaamale Europe1 antud intervjuus.

«Renault tegi kõik, mis me neilt palusime. Me ei saa Renault'lt paluda, et nad Türgi tarvis Prantsusmaal autosid ehitaksid. Sest see tähendaks nende automüügile Türgis ju lõppu,» ütles ta.

Guéant' kommentaarid panevad kindlasti Brüsseli häirekellad veelgi valjemini helisema. Möödunud nädalal väljendas Euroopa Liit muret, et Prantsusmaa ELi riigiabi reegleid eirates Renault'le survet avaldas.

Komisjon oli eriti pahane just selle pärast, et valitsus üritas mõjutada Renault'd Prantsuse turu jaoks mõeldud autosid kohapeal tootma.

Renault ütles eile, et Clio tootmine Prantsusmaal sõltub Flinsi tehase tootmisvõimsusest. Nimelt hakatakse seal alates 2011. aastast ka Zoe elektriautosid ja nende akusid tootma. «Me ei ole ei mahtude ega ajakavade osas mingeid lubadusi andnud,» ütles firma.

Mullu ehitas Renault Bursa tehases 180 000 ja Flinsis 125 000 Cliot.

Ghosni sõnul hakatakse Clio 4 tootma mõlemas tehases. Kriitikud süüdistavad valitsust Renault'ga tüli norimises ja pingete kruttimises. Möödunud nädalal ähvardas tööstusminister Christian Estrosi tõsta valitsuse osalust ettevõttes - tõestamaks kodanikele enne märtsikuiseid kohalikke valimisi, et nad kavatsevad seista Prantsuse tööstuse tuleviku eest.

Renault' ametiühingujuhi Fred Dijoux' sõnul üritab valitsus kogu selle looga endale lihtsalt avalikkuse ees plusspunkte teenida.

Copyright The Financial Times Limited 2010. 


Tagasi üles