Euroopa konkurentsipealik marssis otse Nicolas Sarkozy ja Renault' vaidluste keskele ning nõudis selgitusi, miks valitsus käskis viimasel unustada plaanid Clio tootmine Türki viia.
EL nõuab Prantsusmaalt Renault' veto kohta aru
ELi konkurentsivolinik Neelie Kroes kirjutas Prantsuse valitsusele kirja, milles pärib aru, miks tööstusministri Christian Estrosi hiljutised kommentaarid tema eelkäija Luc Chatel'i mullu veebruaris Brüsselis antud lubadustest nii ilmselt lahku lähevad.
Estrosi võttis eile õhtul väljakutsuva tooni ja väitis, et valitsus kaalub oma osaluse kasvatamist Renault's, et ettevõte otsustes jõulisemalt kaasa rääkida.
Reutersi andmetel ütles minister, et valitsus võib tõsta oma praeguse 15-protsendilise osaluse Renault's kuni 20 protsendi peale.
«Kui me läheme 17, 18 või 20 protsendi peale, siis äkki õnnestub meil neid psühholoogiliselt mõjutada ja mõistma panna, et me ei kavatse lasta Prantsuse autotööstusel oma strateegiatega lihtsalt oma teed minna. Et me kavatseme kindlasti midagi ette võtta,» ütles Estrosi.
Tööstusminister ütles kolmapäeval Renault' tegevjuhile Patrick Pelatale, et valitsus on selle vastu, et uue Clio IV tootmine Türgi Bursa tehasesse üle viiakse. Uus mudel tuuakse turule aastal 2013.
Sarkozy kutsus autofirma juhi Carlos Ghosni homseks Elysée paleesse oma strateegiat selgitama.
Volinik Kroes hoiatas eile, et kui majanduslik natsionalism taas pead peaks tõstma, käivitab see kättemaksuahela, mis majanduse taastumise väljavaated kaugemasse tulevikku lükkab.
Brüssel oli mures juba aasta tagasi, kui Peugeot ja Renault said riigilt kuni 6 miljardit eurot laenu tingimusel, et autoosi tellitakse Prantsusmaal tegutsevatelt firmadelt ning kohalikke tehaseid kinni ei panda.
Tookord lahenes tüliküsimus nii, et tööstusminister Chatel andis kirjaliku lubaduse hoiduda rakendamast meetmeid, mis rikuvad ELi põhimõtteid mitte piirata tootjaid nende majandustegevuses ega seada tingimusi tehaste osas.
Prantsuse tööstusministri pressiesindaja keeldus eile voliniku avaldust kommenteerimast.
Copyright The Financial Times Limited 2010.