Estonian Air tahab avada uusi otselende Vilniusest

Andrus Karnau
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonian Airi lennuk.
Estonian Airi lennuk. Foto: Raigo Pajula

Estonian Air kaalub ka teisi sihtkohti, kuhu Vilniusest lennata, kinnitas lennufirma president Andrus Aljas.


Aljas rääkis täna keskpäeval Vilniuse lennujaamas antud pressikonverentsil peamiselt Leedu ajakirjanikele uuest lennuliinist Vilnius-Amsterdam. Seda liini hakkab Estonian Air lendama koostöös KLMiga. Varem pole Eesti lennufirma väljaspool Eestit kahe linna vahel otselende teinud.

Leedu ajakirjanikud tahtsid Aljaselt teada, kas vastab tõele, et järgmisena hakkab Estonian Air lendama Vilniusest mõnda Hispaania sihtkohta. Küsimuse järgi otsustades liiguvad Leedu lennundusringkondades vastavad spekulatsioonid.

Aljas tunnistas, et Hispaania on huvitav sihtkoht, millel oleks tõenäoliselt olemas suur reisijate huvi. Samas kinnitas Estonian Airi president, et firma kaalub ka teisi sihtkohti, kuhu Vilniusest otse lennata.

«Tegime ära tohutu töö, et saada koostöölepe KLMiga lendamaks Amsterdam-Vilniuse liinil,» lausus Aljas. «Nagu ma juba ütlesin, siis oleme tulnud Vilniusse, et siia jääda ja oma tegevust laiendada.»

Aljas märkis, et Vilniusest ühte või kahte kohta otselende teha pole suur ja kasumlik äri. Seega tahaks firma Leedu pealinnas veel uusi otselende avada.

«Aga ma ei saa praegu võimalike uute sihtkohtade kohta veel midagi öelda,» lausus Aljas.

KLM lennud Amsterdamist Vilniusse katkesid pärast Leedu lennufirma Flylali pankrotistumist, märkis KLM Balti esindaja Ilze Heinca.

Otselennud Vilniusest Amsterdami tähendavad ka seda, et Estonian Airil on SASi kõrval uus strateegiline koostööpartner.

«Koostöö KLMiga on väiksemamahulisem, aga niisama tõsine kui SASiga,» kommenteeris Aljas.

«Kui arvatakse, et SAS meile kõik ette kirjutab, siis eksitakse, sest kui see nii oleks, oleks SAS keelanud meil koostöö KLMiga ja käskinud endale reisijaid ette vedada,» lisas Aljas.

Lend Vilniusest Amsterdami on nagu vahemaandumisega reis Tallinnast Amsterdami. Tallinnast tulevad reisijad ei pea esialgu Vilniuses isegi lennukist väljuma, kui lennuk Leedu pealinnast reisijaid peale võtab. Tagasilennul tuleb küll ümber istuda.

Aljase sõnul kavatseb Estonian Air tulevikus ühe lennuki  Vilniusse n-ö parkida, kust see siis lende teeb. Esialgu käib reisimine Tallinnast Vilniusse ja sealt edasi Amsterdami.

Aljas usub, et Amsterdami lennud on nii firmale kui ka Eesti elanikele täiesti uueks võimaluseks, sest sealt saab edasi lennata. KLMil ja tema partneril Air France'l on 249 otselennu sihtkohta. Võrdluseks Estonian Airil on neid Tallinnast 26.

KLM on võrreldes Estonian Airiga suur firma. Tema aastakäive oli eelmisel majandusaastal 24 miljardit eurot, firmal on 621 lennukit. Estonian Airil on vastu panna kuus lennukit.

Üks põhjus, miks Estonian Air sihib Vilniusest otselende, on Leedu Flylali pankrot, aga ka Vilniuse lennujaama ülisoodsad tingimused. Maandumistasu on Estonian Airi Amsterdami liinil null krooni, soodsam on ka reisijate pealt võetav lennujaama maks.

Estonian Airi otselennud Vilniusest Amsterdami algavad 12. veebruaril, firma lendab kahe pealinna vahet kuus korda nädalas.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles