Eelmise aasta lihatoodete turgu iseloomustasid pidevad allahindlused ja kampaaniad jaekaubanduses ning tugev konkurents lihatööstuste hulgas.
Lihatööstustel jätkub võitlus turuosade pärast
AC Nielseni andmetel vähenes lihatoodete tarbimine Eestis võrreldes 2008. aasta sügisega kogumahult 3 ja käibelt 9 protsenti. Lihatoodete turgu iseloomustab tarbimise muutus kallimatelt toodetelt odavamatele.
Uuringufirma oktoobri-novembri andmete põhjal on Rakvere Lihakombinaat jätkuvalt turuliider omades 31 protsenti lihatoodete mahulisest turust. Teist kohta hoidev Atria Eesti on aastaga turuosa kaotanud 21 protsendilt 2008. aastal 13 protsendile 2009. aastal. Kolmandana on Maag Lihatööstus säilitanud 12 protsendi suuruse turuosa.
Neljandale positsioonile, möödudes Saaremaa Lihatööstusest, on tõusnud Tallegg omades tänaseks kokku 8 protsenti suurust turuosa. Kokku omavad 5 lihatööstust 71 protsenti kogu Eesti lihatoodete turust.
Rakvere Lihakombinaadi juhatuse esimehe Anne Mere sõnul on ettevõtte 2010. aasta eesmärgiks turuosa jätkuv kasvatamine Eestis, kuid oluline on turuosa suurendamine ka Lätis ja Leedus, kus tegutsevad ettevõtte tütarfirmad.
Anne Mere sõnul on lisaks üldisele tarbimislangusele viimase kahe aasta jooksul muutunud oluliselt tarbijate ostukorv. «Sarnaselt möödunud aastale kasvab ka alanud aastal odavamate toodete nagu keeduvorstide, viinerite, pihvide ja ka värske hakkliha tarbimine. Samas näitas sügisperioodil talvelihade müük 34 protsendi suurust kasvu, mis näitab tarbijate teadlikkuse tõusu ja kodumaise liha eelistamist odavamale importlihale,» lisas Mere.