Paljude suurte Ameerika jaemüügikettide jõulumüük osutus enam kui ootuspäraseks, kuigi valdavalt jäid näitajad kahe aasta tagustele kriisieelsetele numbritele siiski alla.
USA jõulumüügi lõpuspurt oli jõuline
Statistikafirma Retail Metrics teatas, et nende võrreldavate poodide jaemüügi indeks tõusis 3 protsendi võrra, mis on suurim kasv alates 2008. aasta aprillist.
Retail Metricsi juht Ken Perkins ütles, et kuna prognoosid olid tagasihoidlikud, ületasid jaemüüjad need hõlpsasti, eriti aga tänu «viimasel hetkel» ehk vahetult enne jõule ja ka järgmisel päeval poodidesse siirdunud ostjatehulgale.
Üle ootuste tugevate müügisaavutuste lainel tõstsid oma kvartalikasumite prognoose terve rida jaemüüjaid, nende hulgas kaubamaja Macy'se odavriietekett TJX, Victoria's Secreti omanik Limited Brands ja noorte moeriie jaemüüja Aeropostale.
Perkinsi sõnul tõotab paremini minna neil jaemüüjatel, kes müügikampaaniatega üle ei pingutanud ning peamiste kaubaartiklite hinnalisandid puutumata jätsid.
Kohl's, kes tänu rivaali Mervyn'si pankrotile viimase kliente endale kogus, koges võrreldavate kaupluste osas 4,7-protsendilist müügikasvu. JC Penney pidi aga teatama 3,8 protsendi suurusest langusest. Macy's kandis ette võrreldavate müüginäitajate 1-protsendilise tõusu, odavmüügikett Target parandas oma tulemusi 1,8 protsendi võrra.
USA suurim eririiete jaemüüja Gap nägi edu oma «odavama otsa» Old Navy US poodide osas, kus müük läks üles 7 protsendi võrra. Gap-poodide müük Põhja-Ameerikas kasvas protsendi võrra. Nende kallimad Banana Republicu poed pidid leppima 3 protsenti kehvema müügitulemusega, kuid kokkuvõttes tõusid firma müügitulemused siiski 2 protsenti.
Searsi ja Kmarti omaniku Sears Holdingsi aktsiahinnad tõusid oodatust tugevamate müügiprognooside tõttu märgatavalt. Nende odavamates Kmart-kauplustes läks müük 5,3 protsenti üles, kallimates Searsi kaubamajades aga 4,3 protsenti alla. Kokkuvõttes 0,4 protsenti kasvu detsembris. Novembri ja detsembri koondarvestuses langes müük 2 protsenti.
Eraettevõttest mänguasjamüüja Toys R Us kasvatas detsembris oma läbimüüki USAs 4,6 protsendi võrra. Terve üheksanädalase pühadehooaja müügikasvuks kujunes neil 3,9 protsenti.
Lukskaupade jaemüüja Saks nägi novembri ja detsembri lõikes võrreldavate kaupluste osas 7,3-protsendilist müügilangust - vaatamata sellele, et detsembri müük kasvas tänu jõulistele kampaaniatele 9 protsendi võrra.
Neiman Marcus kandis ette 4,5-protsendise detsembrikuise edenemise, seda pärast 9,7 protsendi suurust langust novembris.
USA suurimaid raamatumüüjaid Barnes & Noble pidi pühadeperioodi kokkuvõttes leppima 5,4-protsendise müügilangusega ning kärpima ka oma kvartalikasumi prognoosi.
Copyright The Financial Times Limited 2010.