Halvasti paigutatud pagas võib kokkupõrkel vigastada autosolijaid ning tekitada neile eluohtlikke vigastusi.
Väiksest kohvrist võib avarii ajal saada surmarelv
Eelmisel nädalal said Saksamaal avariis viga telesaates tuntuks saanud noored lauljad Kim Gloss ja Ines Redjeb koos oma sõbranna Jenniferiga, kui nende auto sõitis otsa liinibussile, kirjutab Bild. Ines Redjeb sai selja tagant kohvriga hoobi vastu pead ning langes koomasse. Miks kohver kokkupõrke ajal liikuma pääses, pole veel selge.
Saksa tuntud autoklubi ADAC tegi test, kust selgus, et 50 km/h toimunud laupkokkupõrke korral võib 20-kilone kohver tabada inimest 600-kuni 1000 kilosena.
Peaaegu kõik tootjad pakuvad avatud pagasiruumiga kaubikute ja luukpäraga mudelitele pagasivõrke, mida kinnitatakse salongi lakke ja peaksid õnnetuse ajal hoidma kinni pagasit. «Selline võrk peab olema,» sõnas ADACi turvalisuse ekspert Paul Hubert.
«Kui sul on sageli vaja transportida raskeid esemeid, siis tuleb osta spetsiaalne võrk,» rääkis Paul Hubert. Sealjuures on oluline, et võrk oleks konstrueeritud just konkreetsele mudelile.
ADACi soovitused pagasi paigutamisel
1. Rasked asjad tuleb panna alati pagasiruumi, eriti raske pagasi jaoks on parim paik kohe tagumise istme taga. Nii väheneb oht, et kokkupõrke korral hakkavad asjad ettepoole liikuma.
2. Tagumise istme seljatoel on ka kaitsev roll ja seda ei tohiks alla lasta. ADACI turvaekspert soovitab tagaistmel turvavöö kinnitada ka siis, kui see tühi on. See annab täiendava turvagarantii, kui tagumine iste kokkupõrkel järgi annab. «See on väike lisaliigutus, millel on suur mõju,» sõnas Hubert.
3. Lahtised asjad tuleb panna karpidesse või olema tekiga kaetud. Kohvrid tasub autos lisarihmaga kinnitada.
4. Suuremad asjad tuleks võimaluse korral kinnitada turvavööga.