Jaeketid kinnitavad, et sõltumata kohalike omavalitsuste valimiste ajal kaubanduskeskustesse plaanitavatest jaoskondadest toimuvad nende sooduskampaaniad täpselt samamoodi nagu varasematel aastatel.
Suurpoed: me ei tee valimisjaoskondade tõttu eraldi sooduskampaaniaid
Oktoobris toimuvatel valimistel tehakse Tallinnas esmakordselt valimisjaoskonnad ka suurtesse kaubanduskeskustesse, kus saavad valimas käia need, soovivad osaleda eelhääletamisel väljaspool elukohajärgset valimisjaoskonda.
Pealinlane võib valima minna näiteks Läänemere Selveri ja Smuuli tee Maximasse või Solarise, Kristiine, Viru ja Järve keskusesse, samuti Lasnamäe Centrumi ja Rocca al Mare kaubanduskeskusesse. Tartus saab oma hääle anda nii Kaubamajas, Tasku keskuses, Eedeni kaubanduskeskuses, Lõunakeskuses, Annelinna keskuses kui ka Annelinna Prismas.
Valimiskomisjon on varasemalt meedias teatanud, et seesuguse lükke eesmärk on tuua valimiskastid kodanikele lähemale ja ehk aktiveerib rohkem ka tavalist poekülastajat. Ent internetifoorumites avaldavad inimesed pahameelt, leides, et nad ei soovi toidupoodi valima minna, sest järsku üritatakse neid seal mõnele allahindluskampaaniale meelitada.
«Mulle tuli postiga valimiskaart ja sinna oli märgitud, et minu valimisjaoskond asub Maximas. Kas see on normaalne? Seni on ikka valimised toimunud koolimajades jne. Jah, elan Lasnamäel, aga väldingi Maximaid,» kurtis üks foorumi kasutaja.
Hoiavad apoliitilist joont
Maxima avalike suhete juht Erkki Erilaid sõnas, et valimisjaoskondade asetamine kaubanduskeskustesse ei ole esmakordne, seda on tehtud ka varem tehtud. Maxima jaoks on valimisjaoskonna tegemine nende poodi siiski esmakordne.
«Üritame hoida ikkagi apoliitilist joont. Kehtivad täpselt samad kampaaniad, mis meil on ka muidu,» sõnas Erilaid. Tema hinnangul on seesuguse muudatuse plusspool just see, et valimiste protseduur on inimeste jaoks tehtud võimalikult lihtsaks.
«Küll me siis lõpuks näeme seda tulemust, kas on valijaid rohkem kui muidu ja kas see annab efekti. Seetõttu oleme nõus osalema. Väga suur osa ei teagi, kas lähevad valima ja keda lähevad. Mida lihtsam see protsess on, seda demokraatlikum on tulemus,» märkis Erilaid.
Rimi teatas, et ei soovi end poliitiliste aktsioonidega siduda ning valmispäeval on neil kampaania vastavalt varem plaanitule. «Jaekaubanduses on reeglina kampaaniaplaan aastaks ette tehtud ning erandlikke plaaniväliseid kampaaniad teeme vaid äärmisel vajadusel,» sõnas Rimi Eesti Food ASi kommunikatsioonijuht Katrin Bats.
Selveris algab homme sooduskampaania Laadapäevad, mille viimane päev on 16. oktoober. Valimispäevaks on seega suur kampaania möödas. «Üheski meie enda hallatavas keskuses ei ole valimisjaoskonda,» kommenteeris Selveri avalike suhete juht Annika Vilu.
«Oma turundustegevusi me valimisjaoskonna töögraafiku järgi küll vajalikuks planeerida ei pea ja eraldi ühtegi tegevust valimisjaoskonna läheduses olevasse Prismasse valimiste ajaks ei planeeri. Prisma põhimõtteks on panustada pigem pikaajalistele püsivatele hindadele, laiale kaubavalikule ja mugavale ostukeskkonnale kui lühiajaliste nädalalõpupakkumiste asemel,» ütles ASi Prisma Peremarketid turundus- ja kommunikatsioonidirektor Kadri Lainas.
Ta lisas, et Prisma kasutamine ühena valimisjaoskondadest, ei ole mitte Prisma idee ega ettepanek, vaid tegu on siiski kohaliku omavalitsuse algatusega eesmärgiga hääletusaktiivsust tõsta.
«Samuti arvan, et igal inimesel on siiski võimalus ise valida, millisest poest oma sisseostud teha, nagu ka see, mida ta parajasti poest osta soovib. Vägisi ju kedagi ostma sundida ei saa,» lisas Lainas.