Sotsiaalmeedias kurdetakse, et Tallinna Kaubamaja töötajad peletavad kosmeetikaosakonnast ära teismelisi, kes proovivad huulepulka, ripsmetušši või jumestuskreemi. Kaubamaja kinnitusel tehakse märkus vaid neile, kellel on testimine üle läinud lõbusaks ajaveetmiseks sõbrannadega.
Klient: miks Kaubamaja teismelisi testrite juurest eemale peletab?
«Minu kohe 14-aastane tütar on mitmel korral rääkinud, et kui tema Kaubamaja kosmeetikaosakonnas huulepulka, ripsmetušši või jumestuskreemi proovib, tuleb juurde müüja ja küsib, kas on ostusoovi. Kui tüduk vastab, et ma praegu ei osta, siis ütleb müüja, et siis ärge palun ka puutuge,» kirjutab üks ema, kes säärase käitumise üle imestab.
«Teismelised tüdrukud on ju vaieldamatult osa klientidest ja neid on palju-palju. Tüdrukud proovivad tooteid, räägivad sellest kodus emale ja hiljem tulevad koos emaga või iseseisvalt vanematelt saadud rahaga ostma,» arvas ema.
Mitmed teised samal teemal sõna võtnud aga tõid välja selle, et paljud näevadki testrites võimalust tasuta tooteid kasutada.
«Suur hulk teismelisi käib/käiks seal lihtsalt end tasuta meikimas, kusjuures regulaarselt. Kambakesi poes olles käiakse testritega priiskavalt ümber, vahepeal lausa raisatakse,» kirjutab teine külastaja.
Samas nenditakse, et ka täiskasvanute seas on palju neid, kes Kaubamaja testreid kuritarvitavad. «Noori tüdrukuid pole tähele eriti pannud, aga päris täiskasvanud prouad lasevad omale ilumaailmas küll kümme surtsu lõhnaõli peale ning liduvad edasi. Neile müüjad ei ütle midagi. Loomulikult, eks väikesed tüdrukud on arad ja neid saab lihtsalt ära ajada,» arutab teine portaali külastaja.
On ka neid, kes soovitavad avalikus kasutuses olevaid kosmeetikatooteid mitte oma huultel, näol ja silmadel proovida. Äärmisel juhul võib seda teha käel või kaelapiirkonnas. «Te ei oska ette kujutada, milliseid inimesi meie keskel liigub, kes ei tea esiteks hügieenist midagi,» põhjendatakse soovitust. Lisaks on inimestel erinevad nahaprobleemid.
Kaubamaja: julgustame kliente proovima
«Testrid on Kaubamaja ilumaailmas ikka testimiseks ja kindlasti ei tehta ühtegi märkust, kui kliendid neid tootega tutvumise eesmärgil proovivad. Vastupidi, see on väga soovitav, et klient teab, mida ta ostab, julgustame kliente alati proovima,» selgitas ilumaailma teenindusosakonna juhataja Evelin Sohlu.
«Juhtumid, kus klienditeenindaja peab teismelistele märkuse tegema, et testimine on sujuvalt üle läinud lõbusaks ajaveetmiseks sõbrannadega, on harvad. Kindlasti ei ole kliendi noorus argumendiks, et testrite proovimist takistada,» lisas Sohlu.