Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

100 ettevõtet tahavad rohkem eksportida

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristina Traks
Copy
Anu-Mall Naarits.
Anu-Mall Naarits. Foto: Toomas Huik

Selle kuu keskel välja kuulutatud rahvusvahelise ekspordi müügijuhtide kvalifikatsiooni tõstmise programmi vastu tunneb huvi üle 100 Eesti ettevõtte, kellest vaid 25 pääsevad programmi, rääkis programmi juht Anu-Mall Naarits.

Tegu on EASi, Marketingi Instituudi, Londonis asuva Ekspordi Instituudi ja Kanadas asuva Rahvusvahelise Kaubandusfoorumi ühise 18-kuulise ekspordimüügi kvalifikatsiooni tõstmise e-õppe programmiga, kus Eesti ettevõtted saavad tänu Euroopa Sotsiaalfondi rahastusele osaleda vähem kui 2000 euro eest. «Jah, vastab tõele, et ettevõtete huvi ületab meie ootusi,» märkis Anu-Mall Naarits. Naarits möönis, et paljud ettevõtted on oma ekspordis jõudnud tunnetuslike seinteni ja loodavad läbi süsteemse koolituse edaspidi oma müügitulemusi kasvatada.

Pärnumaal, Audrus tegutseva kivitehase Edelstein omanik ja juht Merle Laidro on üks neist enam kui sajast ettevõttest, kes programmi pürivad ja kavatseb pooleteise aastase rahvusvahelise koolituse personaalselt läbida. «Maailm muutub kiiresti, eilsed tõed täna enam ei kehti,» põhjendab kümne  aasta eest tehase loonud ja sama kaua ka eksporditurgusid vallutada püüdnud naine. Laidro sõnul on täpsustöödele ja keerulistele eriprojektidele keskendunud kivitasapindade tehas saavutanud juba hea vastuvõtu Soomes, Rootsis, mõnel määral ka Venemaal ja Norras, kuid suureks läbimurdeks oleks vaja uuemaid nippe rahvusvahelise äri spetsialistidelt. «Loodan sellelt koolituselt leida värske vaatenurga asjadele, et leida ka lahendused neis asjus, kus ise kinni oleme jäänud.»

Anu-Mall Naaritsa sõnul näitab suur programmi populaarsus seda, et Eesti ettevõtted tähtsustavad eluliselt laienemist välisturgudele ja on samas aru saanud, et ilma süsteemse rahvusvahelise koolituse ja kontaktvõrgustikuta on ekspordis läbilöömine väga raske. «Lisaks on koolitusega kaasnevad ametitunnistused, mida tunnustatakse ekspordi-impordi valdkonnas üle maailma, kindlasti väga oluliseks usalduslike ärisuhete loomise eelduseks ja võimaldavad ka ekspordi müügijuhtidel endil teha kõrgemalennulist rahvusvahelist karjääri ametis, mille tublimad esindajad teenivad näiteks Inglismaal koos boonustega täna üle 15 000 naela kuus.»

Anu-Mall Naarits märkis, et kuigi huvitundjaid on palju, ei sobi mitte kõik huvilised programmi. «EASi seatud piiranguteks on vähemalt 200 000 eurone käive, 100 000 eurone ekspordimüük viimasel majandusaastal, koolitatava väga hea inglise keele oskus ja mõistagi firma maksuvõlgade puudumine,» ütles ta. Naarits avaldas arvamust, et ettevõtteid, kes programmi kvalifitseeruvad, on oktoobri teiseks nädalaks koos üle 30.

Ekspordijuhtide kvalifikatsioonitõstmise programmi viiakse Eestis läbi esmakordselt ja see on loogiline järg aastatel 2011-2013 toimunud Ekspordirevolutsioonile, mille käigus leidsid 50 tööstusettevõtet endale noore ekspordi müügijuhi, kes koolitati ühtlasi aasta jooksul rahvusvahelises programmis.

Tagasi üles