Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tallinki juht: 2015. aastal tuleb tõenäoliselt piletihinna tõus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Enn Pant
Enn Pant Foto: Tallink

Tallinki juht ja omanik Enn Pant ütles tänasel Äripäeva Äriplaan 2014 konverentsil, et Euroopa Liidus 2015. aastal kehtima hakkav väävlidirektiiv toob tõenäoliselt kaasa piletihinna tõusu.

Kui praegu on laevakorstnast väljuva suitsu väävlisisaldus 1 protsent, siis alates 2015. aasta algusest peab see vähenema 0,1 protsendini.

Pandi sõnul on praegu veel ebaselge, kuidas selleni jõutakse, kuid kõik variandid nõuavad investeeringuid ning see toob tõenäoliselt kaasa piletihinna tõusu. «See tuleb reisijatel väiksem, kaubaveol suurem. Viimane aga toob kaasa kaupade hinna tõusu ja mõjutab seega meid kõiki,» nentis Pant.

Väävlisisalduse vähendamiseks on Pandi sõnul kolm varianti – kasutusele tuleb võtta diiselkütus, mis on 20-30 protsenti kallim; paigaldada laevadele filtrid, mida pole veel tööle saadud või uue kütuse leiutamine, mida pole samuti veel tehtud.

Pant ütles, et LNG kasutamine laevades on tulevikus reaalne, kuid kuna olemasolevates laevades seda kasutusele võtta ei saa või on selleks laevade ümberehitamine liiga kallis, siis ei juhtu see veel niipea. «Praegu pole ju veel kuskil isegi ennast tankida LNGga,» nentis Pant.

Aga kui Tallink mõtleks uue laeva peale, siis ehitaks nad selle tõenäoliselt juba LNG peale, lisas Pant. «Kuue-seitsme aasta pärast on see realistlik,» lisas ta.
 

Tagasi üles