«Sõitsin pühapäeval bussiga nr 10 Nõmmelt Mustamäele. Kadaka puiesteel on ridamisi väikseid peatusi, kus kedagi ei tule peale ega lähe maha, aga iga jumala kord pidas buss kinni, tegi uksed korraks lahti ja sõitis edasi. Nii oli 10 peatusest seitsmes. Miks ei võiks buss peatumata neist väikese kasutatavusega peatustest mööda sõita, kui on näha, et pole maha minejaid ega peale tulijaid? Liiklus oleks sujuvam ja bussid püsiksid paremini graafikus,» kirjutab pealinlane.
Lugeja küsib: miks pealinna bussid inimtühjas peatuses peatuvad?
Vastab Tallinna linnatranspordi AS pressiesindaja Sirje Roht.
Tallinna Linnatranspordi poolt teenindatavatel bussi-, trammi- ja trolliliinidel peatuvad ühissõidukid kõigis liinil asuvates peatustes. Sõitjatelt on laekunud rida kaebusi ühissõidukite möödasõidu kohta peatusest ja oleme eesmärgiks seadnud teenindada linlasi võimalikult paremini. Ühissõiduki juht peab oma tegevusega kindlustama, et bussi, trolli või trammi peale ja sealt maha saavad peatuses kõik sõitjad, kes seda soovivad.
Situatsioonid on erinevad ja ühissõiduki juht peab hindama, kas keegi salongis olijatest võib soovida väljuda – kas keegi liigub salongis ukse poole või soovib väljuda inimene, kes seisab terve tee ukse kõrval. Ühissõiduki juhi kohus on kõik inimesed ära teenindada ja hinnata olukorda oma parima äranägemise järgi, et see tõepoolest nii ka toimuks. Mõnikord on ka peatuses inimesed paviljoni või kioski nurga taha tuulevarju peitu läinud ja jäävad bussist maha. Siin tuleb aga kõigil endale teadvustada – kui ikka soovite bussi peale saada, tuleb selleks ise oma tegevusega, liikumisega, käega vms väga selgelt lähenevale ühissõidukile märku anda.
Konkreetset näidet on keeruline kommenteerida, kuna üksikasju pole meile teada. Kuid arvestades seda, et õhtud lähevad juba päris vara pimedaks, võis bussijuht avada igas peatuses uksed seetõttu, et ta ei omanud siiski täit veendumust, et kõik sõitjad teenindatud saavad. Salongis istudes ei ole seda võimalik kõrvalt hinnata.