Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Prantslased tõstavad klaasi odava šampanja terviseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Šampanja.
Šampanja. Foto: POW/ Scanpix

Prantslastel on sel uusaastaööl uus põhjus rõõmustamiseks: šampus tuleb tänu majanduslangusele kätte alla 10 euroga pudel.


Prantsuse firma Laurent-Perrier, kelle Grand Siecle šampuse kastid maksavad sadu eurosid, panustab praegu põhiliselt Jeanmaire' brändi müügile hinnaga 10 eurot pudeli eest.

Boizel Chanoine Champagne, kelle 1996. aasta Lanson Noble Curvee letihind on 110 eurot, müüb hetkel šampust vähem kui 13 eurolise pudelihinnaga.

Prantsuse juhtiv kaubamajakett Carrefour pakub aga Hubert de Claminger'd hinnaga 8,90 ja Champagne Paul Breteuil'i veidi rohkem kui 10 euro eest.

Tegemist on tootjate poolse tõsise strateegiamuutusega, kes on viimastel aastatel üldiselt hindu tõstnud. 2007. aastale eelnenud kahe aastakümnega jõudis müüdava šampuse väärtus praktiliselt kahekordistuda.

Kuna vahuveinide konkurents on viimase 10 aastaga kasvanud, on šampusetootjad keskendunud oma brändi arendamisele.

Asjatundjate hinnangul on Prantsuse šampanjatööstuse müük aga viimase aastaga kukkunud 30 protsendi võrra.

Laurent-Perrier' sõnul kujutab Jeanmaire' bränd endast vastust majanduslangusele. «Odavam šampus oli ka varem olemas, kuid sel aastal on alampiir madalam, kui iial varem,» ütles firma. «Üle 60 protsendi meie portfellist läheb müüki Laurent-Perrier' nime all. Jeanmaire kujutab endast palju väiksemat osa meie portfellist, kuid nüüd on meil võimalus oma strateegiat mugandada.»

Need, kes hindu põikpäiselt üleval hoiavad, on müügis kaotanud. Prantsuse alkoholitootja Rémy Cointreau, kes oma hindu isegi kergitas, teatas hiljuti, et nende šampuste Piper-Heidsieck ja Charles Heidsieck müük langes 12 kuuga kuni tänavuse septembrini rohkem kui 40 protsendi võrra.

Mõned inimesed aga hoiatavad, et odavtooted mõjuvad šampanjale kui sellisele halvasti. Perefirma Champagne Duval-Leroy president Carole Duval-Leroy ütles detsembri alul, et värskete veinide odavalt müükipaiskamine tuleb brändile kahjuks.

«See võib kogu toote imidži alla kiskuda,» lisas firma pressiesindaja Michel Brismontier.

Samas aga näib, et mõned prantslastest šampanjasõbrad on valmis paremate markide eest ka rohkem kukrut kergendama.
«Meie pere käib igal aastal Pariisist Champagne'i piirkonnas parimat šampust ostmas,» ütles üks prantslanna eile Prantsuse supermarketis nimega Monoprix.
«Kui juua, siis ikka head šampanjat,» lisas teine poekülastaja. «See maitseb paremini ja mõjub sulle hästi.»

Copyright The Financial Times Limited 2009.  


Tagasi üles