Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Poelettidele jõudis nõukaaegne Retrosardell

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Liis Velsker
Copy
Retrosardell.
Retrosardell. Foto: Atria Eesti

Eesti jaekettide riiulitele jõudsid uued tooted: Atria Eesti tõi turule Retroviineri ja -sardelli, Maag Piimatööstus crème fraiche ning laktoosivabad jogurtijoogid.

Atria Eesti AS toob poelettidele Vastse-Kuuste kaubamärgi all nõukaaegse vana retsepti järgi valmistatud Retroviineri ja Retrosardelli. Aprillis turule toodud kaks toonase retsepti järgi tehtud nostalgiatoodet, Doktorivorst ja Juustuvorst, osutusid väga edukaks – Atria müüb neid üle 25 tonni iga kuu.

«Tahame jätkata väga õnnestunud tootesarja, mis kasutab nõukogudeaegseid retsepte. Usun, et selle sammuga saame oluliselt suurendada meie turuosa viinerite ja sardellide turul,» sõnas Atria Eesti juhatuse esimees Olle Horm ja lisas: «Mõnes mõttes on Eesti ühiskonnas juba mõnda aega n-ö tagasivaatamise aeg – retrotooted võtavad mitmetes valdkondades turgu. See ei ole põhjustatud mitte vanade aegade tagaigatsemisest, vaid soovist säilitada igast ajastust seda, mis seal head ja väärtuslikku oli.»

Atria Eesti müügidirektor Meelis Laande märkis, et Retro VK Doktori- ja Juustuvorsti müüdi esimese kuu ajaga koguni 40 tonni, mis on keeduvorstide kohta märkimisväärne tulemus. «Retrosarja viiner ja sardell on täpselt sellise maitsega, nagu nad olid toona. Eesti tarbija hindab oma toidulaual kõige enam puhtaid ja ehedaid maitseid, pipar ja sool on olnud eestlase lemmikmaitseained juba sellest ajast peale, mil neid laiemalt kasutama hakati,» lausus ta.

Farmi Köögi-sarjaga liitus septembri alguses prantsuse roogades kasutatav crème fraiche, mis on võrreldes meie tavapärase hapukoorega pisut mahedam, paksem ning talub paremini kuumtöötlust. See ajalooliselt Normandiast pärinev piimatoode tähendab tõlkes «värske koor».

Maag Piimatööstuse turundusjuhi Ruta Kallaspooliku sõnul sobib crème fraiche näiteks kastmetesse ja kuuma supi sisse. 200-grammises pakendis olevat uudistoodet võib kasutada samades roogades nagu hapukoort: salatites, magustoitudes või kreemides. Madala laktoosi- ja naatriumisisaldusega crème fraiche’i 100 grammi toiteväärtus on 206 kilokalorit.

Maag Piimatööstus tuli turule ka laktoosivabade toodetega ning pakub esimesena laktoosivabu jogurtijooke. Valikus on maasika-, ploomi- ja banaani-pirni maitselised joogid.

Kallaspooliku sõnul sobivad uued joogid tänu tootes lõhustatud laktoosile laktoositalumatusega tarbijatele. Samuti on jogurti püsival tarbimisel kaetud suur osa organismi igapäevasest vitamiini- ja mineraalide vajadusest.

Ta lisas, et olulisel määral sisaldavad jogurtid A-, C-, D- ja B-grupi vitamiine ning mineraalainetest kaltsiumi, kaaliumi, magneesiumi ja fosforit. Farmi tooted ei sisalda säilitusaineid ega sünteetilisi lõhna- ja värvaineid. 100 grammi jogurtijooki sisaldab sõltuvalt sordist 78-80 kilokalorit.

Märksõnad

Tagasi üles