Oktoobrist alates hakkab IOE koostöös EASi ja Marketingi Instituudiga pakkuma ka Eesti ekspordijuhtidele võimalust osaleda rahvusvahelises 18-kuulises eksporditöötajate kvalifikatsioonitõstmise programmis vähema kui 2000 euro eest. Sama programmi on tänaseks lõpetanud üle 15 000 inimese üle kogu maailma.
Kevin Shakespeare, kes on muide kuulsa kirjaniku Williami Shakespeare sugulane, on ekspordimüügi vallas töötanud üle 30 aasta, viimasel kümnendil on ta juhtinud vastavat sertifitseerimise programmi IOEs. Shakespeare sõnul on oluline mõista, et ekspordi müük erineb oluliselt tavalisest šokolaaditahvlite või muude tarbekaupade müügist eraisikutele, mida me kipume tihti samastama sõnaga «müük». «Ekspordjuht ei ole lihtsalt agressiivne müügiinimene, kellelt eeldatakse vaid oma toote põhjalikku tundmist,» rääkis ta. «Ekspordi müügijuht on spetsialist, kes peab väga hästi tundma rahvusvahelist kaubandust, tarneahelaid, juriidilisi kaubanduspiiranguid, krediidivõimalusi ja konkreetsete valdkondade ärimudeleid.»
Ausus on tähtsam kui odavus
Kevin Shakespeare rääkis ka sellest, et ekspordisuhete loomisel ei maksaks arvata, et kõige tähtsam on pakkuda odavamat hinda, kuna nii inglased kui ka mitmed teised Euroopa riigid peavad palju tähtsamaks partnerite ausust ja toote kõrget kvaliteeti. «Eesti plussiks on see, et üldiselt on tal tööka ja ausa rahva maine võrreldes mõne muu Euroopa piirkonnaga, millesse suhtutakse palju suurema eelarvamusega. Siiski tuleks igal Eesti eksportijal uue väliskontakti leidmisel arvestada sellega, et teie riiki ei osata suurt millegagi seostada, kui puuduvad varasemad kokkupuuted. Sellisel juhul tuleks võrdses mahus oma firma ja toote tutvustamisele panna rõhku ka riigi tutvustamisele,» rääkis ta. «Eesti argumentideks on kindlasti see, et te elate palju kohusetundlikumalt Euroopas seatud põhimõtete järgi kui muu Euroopa ise: teie riigieelarve on tasakaalus, teie võlakoormus on väga väike, teie korruptsioonitase vastavalt indeksile on väga madal, teie haridustase on samas väga kõrge – kõiki neid argumente tasuks ka oma uute välispartneritega suheldes toonitada, sest need on muljetavaldavad ja tulevad enamusele inglastele siiski üllatusena.»