Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Ekspordi müügijuhid võivad Euroopas arvestada üle 19 000 eurose kuupalgaga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristina Traks
Copy
Kevin Shakespeare.
Kevin Shakespeare. Foto: Janika Lausmäe

Sellel nädalal Eestit külastanud Euroopa Ekspordi ja Rahvusvahelise Kaubanduse Instituudi (IOE) ekspordikoolituse programmi juht Kevin Shakespeare märkis, et ekspordi müügijuhtide kutse on Euroopas üks enim nõutavaid, mistõttu teenib viiendik selle ala inimestest Inglismaal ja ka teistes Euroopa riikides palka koos boonustega üle 19 000 euro kuus.

Oktoobrist alates hakkab IOE koostöös EASi ja Marketingi Instituudiga pakkuma ka Eesti ekspordijuhtidele võimalust osaleda rahvusvahelises 18-kuulises eksporditöötajate kvalifikatsioonitõstmise programmis vähema kui 2000 euro eest. Sama programmi on tänaseks lõpetanud üle 15 000 inimese üle kogu maailma.

Kevin Shakespeare, kes on muide kuulsa kirjaniku Williami Shakespeare sugulane, on ekspordimüügi vallas töötanud üle 30 aasta, viimasel kümnendil on ta juhtinud vastavat sertifitseerimise programmi IOEs. Shakespeare sõnul on oluline mõista, et ekspordi müük erineb oluliselt tavalisest šokolaaditahvlite või muude tarbekaupade müügist eraisikutele, mida me kipume tihti samastama sõnaga «müük». «Ekspordjuht ei ole lihtsalt agressiivne müügiinimene, kellelt eeldatakse vaid oma toote põhjalikku tundmist,» rääkis ta. «Ekspordi müügijuht on spetsialist, kes peab väga hästi tundma rahvusvahelist kaubandust, tarneahelaid, juriidilisi kaubanduspiiranguid, krediidivõimalusi ja konkreetsete valdkondade ärimudeleid.»

Ausus on tähtsam kui odavus

Kevin Shakespeare rääkis ka sellest, et ekspordisuhete loomisel ei maksaks arvata, et kõige tähtsam on pakkuda odavamat hinda, kuna nii inglased kui ka mitmed teised Euroopa riigid peavad palju tähtsamaks partnerite ausust ja toote kõrget kvaliteeti. «Eesti plussiks on see, et üldiselt on tal tööka ja ausa rahva maine võrreldes mõne muu Euroopa piirkonnaga, millesse suhtutakse palju suurema eelarvamusega. Siiski tuleks igal Eesti eksportijal uue väliskontakti leidmisel arvestada sellega, et teie riiki ei osata suurt millegagi seostada, kui puuduvad varasemad kokkupuuted. Sellisel juhul tuleks võrdses mahus oma firma ja toote tutvustamisele panna rõhku ka riigi tutvustamisele,» rääkis ta. «Eesti argumentideks on kindlasti see, et te elate palju kohusetundlikumalt Euroopas seatud põhimõtete järgi kui muu Euroopa ise: teie riigieelarve on tasakaalus, teie võlakoormus on väga väike, teie korruptsioonitase vastavalt indeksile on väga madal, teie haridustase on samas väga kõrge – kõiki neid argumente tasuks ka oma uute välispartneritega suheldes toonitada, sest need on muljetavaldavad ja tulevad enamusele inglastele siiski üllatusena.»

Uus koolitusprogramm neelab 5 tundi nädalas 18 kuu jooksul

Shakespeare juhitav IOE pakub koostöös Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) ja Marketingi Instituudiga 25le Eesti ettevõttele võimalust alates tänavu sügisest osaleda nende rahvusvahelises ekspordimüügi e-õppe programmis, mis kestab 18 kuud ja nõuab igalt osalejalt selle aja vältel keskmiselt 5 tundi nädalas pühendumist õppematerjalide, videote, grupitööde jms läbimiseks. Kõiki edukalt eksamid sooritanud õppureid ootab ees instituudi sertifikaat, mida tunnustavad enamus maailma riike ja mida Briti taustaga maades peetakse peaaegu kohustuslikuks ametitunnistuseks.

Koolitusprogrammi eestvedaja Eestis, Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits märkis, et lisaks e-õppele viib Londonis baseeruv instituut Eesti õppurid kokku samal ajal instituudis õppivate teiste riikide ekspordi- ja impordispetsialistidega, kellega koos moodustub ühtne võrgustik, mis võib anda olulise tõuke ka meie ettevõtete vastastikusele ärile.

Ekspordi müügijuhtide kvalifikatsioonitõstmise koolitusprogrammi, mida kaasrahastab Euroopa Sotsiaalfond, oodatakse kõigi nende Eesti ettevõtete ekspordi müügijuhte, kelle tööandja viimatine aastakäive ületas 200 000 eurot ja ekspordimüük 100 000 eurot. Samuti on eelduseks väga hea inglise keele oskus. Naaritsa sõnul on ettevõtetel lisaks IOE kvalifikatsiooniõppele ja sertifikaadile võimalus valida õppimiseks ka Kanada organisatsiooni FITT analoogne õppeprogramm.

Naarits möönis, et nii FITTi kui IOE pakutavad sertifikaadid on ideaalseks abimeheks ka neile Eesti ekspordi müügiinimestele, kes soovivad tulevikus leida tööd mõnes rahvusvahelises firmas väljaspool Eestit, et teenida ka väga atraktiivset palka.

Tagasi üles