Kaks aastat tagasi kasutatud BMW ostnud Ilja Habarovil tuleb politseile maksta 200 eurot trahvi vale registreerimismärgi eest, mida ta enda sõnutsi pole ise sõidukile pannud. Autopood nendib, et ei saa kindlaks teha, kes vale märgi paigaldas.
Vale numbrimärk tõi BMW omanikule häda kaela
Septembris 2011 ostis Ilja Habarov BRC autokeskuse platsilt kasutatud sõiduauto BMW. Pärast ligi kaheaastast masinaga sõitmist peeti ta juulis suurema politseireidi käigus kinni, kuna tuvastati, et auto tagumine registreerimismärk ei vasta nõuetele. Politsei määras mehele trahvi summas 200 eurot.
«Öeldi, et tagumine number ei vasta riiklikele nõuetele. See oli plastikust ja plastiku peal oli kleeps,» meenutas Habarov, kes seepeale BRC-sse pretensiooni esitas. Autopood vastas, et neil puudub igasugune märge vale numbri kohta.
BRC autokeskuse juhataja Siim Mark kinnitas, et Habarov ostis BRC platsilt Swedbank liisingule tagastatud auto BMW 530. «Klient käis selle aasta augusti alguses autot meile näitamas ja kurtmas muret, et sõidukil on registreerimismärk plastikust ja ta sai politsei käest trahvi,» kirjeldas Mark.
Ta jätkas: «Vaatasime oma arhiivist järgi, milliste vigadega auto platsile müüki saabus. Mingit märget meie dokumentides plastikust registreerimismärgi kohta ei olnud. Kuna plastikust registreerimismärk ei ole seaduslik, siis sellised vead peavad olema üles märgitud.»
Juhataja selgitas, et kõik autod, mis on BRC autokeskuses müügis, seisavad platsil ilma registreerimismärgita, mistõttu peaks müügipersonal viga olema märganud nii autot platsile paigutades kui ka seda kliendile loovutades.
Tehniline ülevaatus peaks viga nägema
«Sõiduk on edukalt läbinud uue omaniku käes kohustusliku iga-aastase riikliku tehnilise ülevaatuse ilma probleemideta – registreerimismärgi seadusele vastavus on ka üks põhilisi asju, mida seal kontrollitakse. Lisaks on värvitud BMW tagumist luuki ja ka siis ei märganud keegi mingisugust viga registreerimismärgiga,» nentis Mark.
Mark rääkis, et Habarov avaldas ka soovi eelmise rentnikuga suhtlemiseks, kuid kuna sõiduk kuulus eelnevalt pangale, siis ei tohi autopood eelmise rentniku huvides tema andmeid avaldada ning ka sõidukiga seotud andmeid avaldada. Samuti ei väljasta täpsustavaid kontaktandmeid eelmise rentniku kohta BRC-le pank, märkis ta.
«Lugu on kahetsusväärne selle poolest, et ei ole võimalik hetkel tuvastada süüdlast – kas seadusele mittevastava registreerimismärgiga auto müüdi meie poolt või on uue omaniku valduses oleku ajal see ära vahetatud,» sõnas Mark.
Habarov nentis, et ta ei mäleta enam täpselt, kelle juures tehnilist ülevaatust tegi. «Ma ei mäleta enam, kus ma eelmine kord seda tegin, aga igal juhul ei märgatud viga ka seal. Asi ongi selles, et keegi viga ei märganud. Mina tean täpselt, et ma pole märki puutunud. Ma ostsin selle auto nii,» rääkis ta.
Autoomaniku sõnul on probleem selles, et plastikust registreerimismärki on pelgalt peale vaadates väga keeruline õigest eristada. «See märk tundub selline nagu peab olema. Politsei sai plastikust märgist aimu ainult tänu sellele, et oli põhjalik kontroll pimedal ajal. Nad kõndisid taskulambiga ümber auto ja märkasid, et märgi keskelt ei jooksnud ühte joont, mis peab helendama,» lausus ta.
«Minu jutu mõte ongi teada anda, et isegi, kui auto ostetakse suure automüüja juurest, tuleb masinat põhjalikult kontrollida mitte ainult tehnilise poole pealt, vaid üle tuleb vaadata ka kõiksugu muud pisiasjad. Pärast ei saa enam kuidagi midagi tõestada,» soovitas Habarov.