Kaja Kallas kaldub taksoveo piirhindade poole

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaja Kallas.
Kaja Kallas. Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

Riigikogu majanduskomisjoni liberaalist esimehe Kaja Kallase sõnul tasub kaaluda taksoveole piirhinna kehtestamise lubamist, kui see aitab kaasa taksonduses olevate probleemide lahendamisele.

«Kui ma esialgu olin piirhindade kehtestamise vastu, siis olles nüüd selle temaatikaga tutvunud, pole ma enam nii veendunud, et piirhindade kehtestamine pole vajalik,» ütles Kallas BNS-ile teisipäeval pärast majanduskomisjonis toimunud uue ühistranspordiseaduse taksondust puudutava osa arutelu.

Kallase sõnul ei saa taksoveos olevaid probleeme eitada ja kui piirhindade kehtestamine aitab neid lahendada, siis tasub seda kaaluda. «On küsitud, kas piirhindade kehtestamine on ikka liberaalne või mitte. See on üks suur teema, kus on maailmavaateline aspekt ka olemas,» möönis Kallas.

Majanduskomisjon kuulas ära kõik, keda taksoveo korraldus puudutab. «Mingit otsust me vastu ei võtnud, soovisime pilti selgemaks saada,» lausus Kallas, kelle sõnul oli arutuse all kaks põhilist teemade ringi - hinnaküsimus ning vedajate vastutuse ja järelevalve nende üle.

Kallase sõnul on piirhindade vastu Eesti Taksojuhtide Liit, kuid taksofirmade esindajad enda väitel seda ei karda. «Nende sõnul on palju suurem probleem see, et taksojuhtidest füüsilisest isikust ettevõtjad ei maksa makse ja petavad nii riiki. Taksofirmad kinnitasid samas, et nemad käituvad ausalt,» lausus Kallas.

Komisjoni liige Arto Aas sai istungil kuuldust veendumust juurde, et hinnapiirangute seadmine ja riiklik ettevõtlusvabaduste piiramine pole õigustatud ega tulemuslik. «See ei lahenda palju suuremaid probleeme, mis on seotud taksovedajate kontrollimise ja teenuste kvaliteediga,» ütles ta BNS-ile ja lisas, et hinnapiirangute imejõusse ei usu ka korralikud taksofirmad Tulika ja Tallink. 

Komisjonis arutati ka vedajate vastutuse ja järelvalve teemat. «Tõstatati väga palju küsimusi, aga väga palju vastuseid ei olnud,» lausus Kallas. «Ministeeriumi esindajate sõnul võimaldab olemasolev seadus rikkujaid paremini korrale kutsuda, samas kui vedajad ja Tallinna linn väitsid, et nii see ei ole.»

Majanduskomisjon arutab järgmisena liinivedude ja bussitranspordiga seotud teemasid.

«Teeme selle kuulamise ka ära ja siis hakkame järjest muudatusettepanekuid läbi hääletama. Eelnõu jõuab riigikogu ette veel sel aastal, aga mitte liiga varsti,» sõnas majanduskomisjoni esimees.

Reformierakondlase Kallase sõnul pole opositsioonilt siiani eelnõule mingeid ettepanekuid tulnud. «Eeldan, et neil pole sellega seoses mingeid probleeme,» ütles ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles