Uue töötaja leidmiseks on mitmeid võimalusi: avaldada konkursikuulutus tööportaalis, kuulutada ajalehes, küsida töötajatelt soovitusi, saata konkursiteade erialalistidesse, otsida töötukassa, ettevõtte kodulehe või sotsiaalmeedia kaudu. Oma kogemusest uute töötajate värbamisel rääkisid CV-Online blogis kolm personalispetsialisti: Aivi Kullama ABBst, Aiki Pärle Eesti Lennuakadeemiast ja Helen Piirsalu Nortalist.
Kust leida uusi töötajaid?
Aivi Kullama sõnul on energeetika ja automaatika valdkonnas tegutseval ettevõttel väljakujunenud standardsed kanalid: ABB koduleht, CV-Online ja CV Keskus. Nö alternatiivsete kanalite hulka kuuluvad näiteks ajalehekuulutused, erialaportaalid, ühingute/liitude kodulehed ja listid, kutse- ja ülikoolid, üliõpilastele suunatud tudengiportaal, reklaam ühistranspordis, ABB Facebooki lehekülg jms.
Ajalehekuulutusi Kullama sõnul eriti ei kasutata, kuigi mõnikord võivad need oma eesmärgi täita tänu sellele, et kuulutus jääb silma inimesele, kes muidu aktiivselt töökoha vahetusele ei mõtle ja tööportaalides ei käi. Samuti annavad võimaluse selliste inimesteni jõuda ka erialaportaalid ja -listid.
Eesti Lennuakadeemia personali- ja kvaliteedijuht Aiki Pärle sõnul sõltub töötaja otsimise kanal ametikohast, kuhu inimest otsitakse. «Kas piisab ainult CV-Online’ist, Postimehest, kodulehest ja akadeemia FB leheküljest või vajame konkursi läbiviimiseks ja kandidaatide leidmiseks abi ka partnerettevõtetelt,» räägib ta. Pärle lisas, et viimast võimalust kasutavad nad spetsiifilise profiiliga ametikohtade täitmiseks ning akadeemiliste konkursside korral kasutavad nad ka teiste kõrgkoolide karjääriteenistuste abi.
Ka Nortali värbamisspetsialist Helen Piirsalu tõi välja tööportaalid, ülikoolide listid, töötajate kontaktvõrgustiku, kodulehe ja ajalehed nagu Äripäev ja Eesti Ekspress.
Kullama märkis, et väga spetsiifiliste ametikohtade puhul ei pruugi tavapärane tööportaal tulemust tuua. «Inimestel on aja jooksul välja kujunenud teadmine, et tööportaalidest leiab infot, millistele ametikohtadele tööturul inimesi otsitakse ning seetõttu on need suurema hulga inimesteni jõudmiseks head kanalid,» sõnas ta.
Kullama on täheldanud, et kuna portaalid on tööotsija jaoks võimalikult lihtsaks ja mugavaks tehtud, siis leidub inimesi, kes põhjalikumalt mõtlemata nuppu vajutavad ning olenemata esitatud nõudmistest kõikjale kandideerivad.