Päevatoimetaja:
Sander Silm

Lugeja küsib: miks Statoili tanklas on keelatud rattakummide pumpamine?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Hoiatus Statoili bensiinijaamas.
Hoiatus Statoili bensiinijaamas. Foto: Lugeja pilt

«Aeg-ajalt on tulnud ette, et jalgrattapumpa pole käepärast, aga kummid oleks vaja täis pumbata. Tavaliselt tegin seda kodulähedases Statoilis, aga nüüd on sinna vastavad keelumärgid üles pandud. Miks ei lubata enam tanklas pumbata lastevankrite ja jalgrataste kumme?» soovib lugeja teada.

Vastab Statoili pressiesindaja Jaanus Pauts.

Kõikides Statoili teenindusjaamades asuvad automaatsed rehvipumbad, mille kasutamine on tasuta.

Tegemist on eelkõige auto rehvide pumpamiseks mõeldud automaatse seadmega, mis on võitnud mitmeid tarbija teste just eelkõige oma kasutusmugavuse poolest.

Kuna seade on tehase poolt seadistatud auto rehvide pumpamiseks, siis ei ole soovitav sellega pumbata väiksemamahulisi (nt ratta ja kärude) rehve.

Põhimõtteliselt saab antud seadmega pumbata ka rataste ja kärude rehve, kuid kuna tegemist on just auto rehvide pumpamiseks mõeldud seadmetega, siis kompressorist tulev õhu kogus võib ratta või käru rehvi kahjustada.

Nimelt pumpab automaatkompressor õhku rehvidesse küll mitmes osas, kuid kuna jalgratta rehvi maht on kordades väiksem auto rehvi mahust, siis võib juba esimene kogus õhku jalgratta rehvi lõhki lüüa.

Siin on oluline mõista ka seda, et sama kogus õhku suurendab rattarehvis rõhku kordades rohkem kui autorehvis puhtalt seepärast, et rattarehv on võrreldes autorehviga mahult väiksem. 

Selleks, et võimalikke ebameeldivusi vältida, olemegi paigaldanud vastavad teavitused ja hoiatused. Kui klient siiski soovib omal vastutusel ratta või käru rehvi pumbata, siis tuleks seda teha väga ettevaatlikult ning jälgida, et rehv ei läheks liiga täis ja puruneks.

Tagasi üles