Tarbija24 lugeja soovib teada, miks puudub paljudes panditaara tagastuspunktides võimalus käsi pesta.
Lugeja küsib: miks ei saa taarapunktides käsi pesta?
«Miks puudub enamikes taararuumides käte pesemise võimalus või vähemalt puhastuspaber? Miks ei ole automaadi ees pinki, millele toetada tühjaks ladumisel taarakotti?» küsis Andres ja lisas: «Need on elementaarsed asjad, aga kuna pole ilmselt otseselt nõutud, siis oma tarkusest ükski jaekett neid ei tee ka.»
Vastab OÜ Eesti Pandipakend tegevjuht Rauno Raal:
Kätepuhastus on väga aktuaalne teema, mille üle oleme jaemüüjatega korduvalt diskuteerinud. Nimelt kuulub iga konkreetne pakendite tagastuspunkt konkreetsele jaemüüjale ja seega on väga jaemüüja nägu.
Kõige mõnusam ja efektiivsem käte pesemise võimalus on kraanikauss. Ent paljud kauplused on loodud enne pandisüsteemi loomist ja seega ei ole igal pool võimalik kraanikaussi täiendavalt installeerida. Küll aga on valdav osa uutest avatavatest kauplustest kraanikausiga varustatud. Seal, kus on see olnud võimalik, on jaemüüjad ka olemasolevatesse poodidesse võimaluse loonud. Nii on näiteks Prismades ja ka suuremates või uuemates Selverites saab tavaliselt käe mõnusalt puhtaks.
Tean, et kaupmehed on korduvalt katsetanud ka märgi salvrätikuid, kuid need kippusid minema «jalutama» ja seega viisid käte puhastamisega seonduva kulu kosmosesse. Teema on aktuaalne ja suhtleme jaemüüjatega kindlasti sellise rõhuasetusega, et tagada tarbijale mugavam pakendite tagastus.
Kliendialad on siiski piiratud ja seega võtaks mainitud pink ilmsesti liialt ruumi pandipakendite tagastamiseks ettenähtud ruumides, küll aga on suurel osal (kahjuks mitte kõigil, sõltub margist ja mudelist) masinatest küljes koti hoidmiseks mõeldud spetsiaalne konks. Kasutan seda ise ja väga mugav on, asetad koti ühe sanga konksu otsa ja muudkui sisestad pakendeid masinasse.