Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Parts: Rail Balticu ühisfirma edu sõltub kolme riigi koostööst

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts. Foto: Toomas Tatar

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ütles, et täna hommikul Vilniuses sõlmitud viie riigi leppe kohaselt peaks Rail Balticu ühisfirma olema loodud 1. jaanuariks 2014.

Lisaks kokkuleppele ühisettevõte asutada on leppes kirjeldatud ka juhtimissüsteem, peakontori asukoht, kapitalivajadus jne. «Me oleme 9 kuud vaielnud, kas seda ühisettevõtet on üldse vaja. Leedukad soovisid mingit pehmemat koostöövormi, aga sellise piiriülese infrastruktuuri haldamiseks on ikkagi tarvis ühtset organisatsiooni,» selgitas Parts ja avaldas lootust, et nüüd enam rohkem vaidlusi selles osas ei tule ning ettevõte saab loodud.

Soome ja Poola leppele alla kirjutamine ja neile antud võimalus ühisettevõttega hiljem liituda, näitab Partsi sõnul seda, et nad on Rail Balticust huvitatud. «Aga on loomulik, et projekt ise on veel toores ja praegu sõltub selle edu ikkagi kolme (Balti - toim.) riigi koostööst,» lisas Parts.

Hommikune leedukate avaldus, et nemad leppele alla ei kirjuta, kuna Eesti ei taha, et trass läbiks Vilniust, oli Partsi sõnul eksitus. «Meil ei ole mingit soovi määratleda, kus trass riigisiseselt jookseb. See on ikka iga riigi oma otsustada,» ütles Parts.

Kui lepe koostati ja kinnitati neljapäeval, siis leedukad soovisid täna veel leppes paari sõna muuta ja sellest Partsi sõnul segadus tekkiski. Õnneks jõuti hommikul omavahel siiski kokkuleppele.
 

Tagasi üles