Kuigi tänavu pole ratturitega traagilisi õnnetusi veel juhtunud, näitab maanteeameti kogemus, et pimedate sügisõhtute saabudes pole neist pääsu. «Päris eakad rattasõitjad on korralikud ja liiguvad kasvõi helkurvestiga, aga veidi nooremad ratturid, nii pisut üle 50-aastased on need, keda pole pimedas maanteel üldse näha,» tõdes ta.
Kui päevasel ajal teeb kirev rattakostüüm sõitja liikluses hästi nähtavaks, siis pimedas riiete peale lootma jääda ei tasuks, olgu need nii uhketes värvides kui tahes. «Riietest on abi ainult siis, kui sinna on helkur peale õmmeldud,» tõdes Sellenberg.
Testi kokkuvõtteks tuleb tõdeda, et seadusepügal, mille järgi peab rattal olema ees valge ja taga punane helkur, vähemalt ühe ratta mõlemal küljel kollane või valge helkur ning pimedal ajal peab rattal ees põlema valge ja taga punane tuli, on Eesti pimedaid õhtuid arvestades igati mõistlik.
Helkurvest – suurepäraselt näha nii eest- kui tagantvaates.
Pedaalihelkurid – kuigi neid esialgu kavas testida polnud, selgus juba katsetamise alguses, et need on kaugele näha. Tavalistele ratastele on need paigaldatud juba tootja poolt, sportratastel puuduvad.
Helkurpaelad – püksisääre ümber olevad paelad (mis ühtlasi takistavad ka püksisääre keti vahele jäämist) on vastu sõitvale juhile hästi näha ainult siis, kui jalg on põlvest sirge. Ajajooksul nende sära tuhmub ja need muutuvad vähem nähtavaks.
Väike LED esituli – teeb sõitja autojuhi jaoks hästi nähtavaks, kuid tee valgustamiseks sellest ei piisa. Sobib korralikult valgustatud tänaval sõitmiseks, valgustamata teel sõitmiseks tasuks soetada vähemalt kolme pirniga LED-lamp.
Tavaline kodarahelkur – väga hästi nähtav. Seda juhul, kui on puhas.
Kodarale kinnitatavad helkurpulgad – kui tavaline oranž kodarahelkur oli väga hästi nähtav, siis need paistavad välja vaid väga lähedalt. Porise ilmaga võib nende nähtavus halveneda, kui mustaks saavad.
Punane tagatuli – oli väga hästi nähtav, kui ei vilkunud. Kiiresti vilkuvat tuld u 60 m järel ei näinud.
Tagumine punane helkur –hästi nähtav enamuse distantsist.