Mairi Peetersoo sõnul soovitab ta absoluutselt igale ekspordimüügis tegutsevale inimesele põhjalikku koolitust rahvusvahelises meeskonnas, mis aitab leida tehnikad, mida ühel või teisel turul müügitöös kasutada. «Üks olulisemaid asju, mille mina koolitustelt kaasa sain, oli süsteemne külmade kõnede tegemise oskus. See tähendab kõike seda, kuidas leida õige inimene, kuidas sekretärist mööda saada, kuidas juba esimese minutiga tekitada mingi maagiline huvi enda firma suhtes ja kuidas panna välismaine tippotsustaja sulle ise tagasi helistama või meilima,» räägib ta.
Just neid oskusi kasutades saigi Mairi esimesed kokkulepped Saksamaa talihoolduse paavstiks ristitud härra Hankega, kes Euroopa ühel suurimal kommunaaltehnika välismessil just Meireni boksis ettekande pidas. Samuti meelitas ta analoogsel meetodil Meireni võrku Autobahn´de võrgustiku direktori Clausseni.
«Ma arvan, et iga ettevõte, kes soovib saavutada ekspordis edu, peaks olema valmis investeerima nii oma töötajate korralikku koolitusse kui ka eksporditöösse vähemasti kümneid tuhandeid eurosid ja tuhandeid töötunde, sest vastasel korral on juba suure tõenäosusega ette ennustatav, et toote müük suurema konkurentsiga turgudel ei õnnestu,» ütleb Mairi Peetersoo.
Suur osa hurraaga alustajatest põrub
Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits, kelle eestvedamisel on toimunud nii Ekspordirevolutsiooni programm kui tänavu oktoobrist 18 kuu vältel koos Kanada ja Suurbritannia partneritega läbiviidav ekspordi müügiinimeste kvalifikatsioonitõstmise programm, tõdes, et suur osa Eesti väiksematest ja keskmise suurusega tootmisettevõtetest, kel on küll olemas tõsine huvi teistele turgudele müümise vastu, ei suuda kahjuks leida piisavat rahalist või ajalist ressurssi, et eksporditöösse igapäevaselt ja süsteemselt mitme aasta jooksul ilma tulu nägemata panustada. «Need, kes suudavad aru saada planeerimise ja turu-uuringute tähtsustest ning on valmis vähemasti 1,5 aasta vältel ühe inimese täistööpäeva ulatuses ekspordituru ettevalmistamisse panustama, näevad reeglina ka edu,» lausus ta. «Juhuslike ärisuhete ja mõnenädalase ettevalmistusega uuele turule tormates võib reeglina vaid ekspordi perspektiivikuses pettuda.»