Paksema rahakotiga USA autoostjad hakkavad pärast pea aastast vaheaega turule naasma, kuid nemadki on hakanud omamoodi raha lugema: valitakse väiksemaid BMW ja Mercedese mudeleid või odavamate brändide tippmudeleid.
Luksusautode ostjad on hakanud raha lugema
Tänavu on pea 14 protsenti luksusoautode ostjatest oma traditsioonilise Audi, BMW, Cadillaci, Infiniti, Jaguari, Lexuse, Lincolni, Mercedese või Porsche asendanud mõne muu kaubamärgiga. 2006. aastal oli selliseid ostjaid vaid 4 protsenti, kirjutab AP.
Numbrid annavad tunnistust sellest, et rahamehed ei tunne end sama rikkalt kui mõni aeg tagasi. Pole ka imestada, sest kinnisvarahinnad on jätkuvalt madalad ning vaatamata selle aasta börsirallile on investeerimisportfellide väärtused siiski kesised.
Autotööstuse kaheks potentsiaaliseks võitjaks hinnatakse Buicki ja Hyundaid, kes pakuvad küll luksusmudeleid, kuid nende hinnad on oluliselt soodsamad kui Audil või BMW-l.
Kuigi pühade ajal on autoost veidi hoogustunud, on selle aasta kokkuvõttes luksusautode müük eelmise aasta sama ajaga kahanenud 27 protsenti. Novembris kahanes müük aastatagusega võrreldes vaid 8 protsenti ning sellest numbrist loodetakse tunnistust tarbijausalduse kasvule.
Kolmandas kvartalis kasvas ameeriklaste rikkus (varade nagu kinnisvara, pangahoiused, invetseeringud väärtus millest on maha arvatud kinnisvaralaenud ja krediitkaardivõlad) keskpanga andmetel 5 protsenti 53,4 triljoni dollarini. See oli juba teine kvartal, mil varade kasvust rõõmu tunti. Novembris kasvasid eraisikute sissetulekud viimase poole aasta kiiremas tempos. Ometi jääb ameeriklaste kogurikkus majanduslanguse eelsele 64,5 triljoni dollari tasemele veel oluliselt alla.
Nii ongi odavama kaubamärgi soetamine üks võimalik kokkuhoidmise viis. Ja teine väiksema sõiduki valik.