Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Mobiilne meelelahutus tekitab probleeme

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Caro / Scanpix

Novembrikuus tarbijakaitseameti poole pöördunud inimeste probleemide fookus oli jätkuvalt suunatud meelelahutuslikele mobiiliteenustele.


Seda võib ameti teatel järeldada nii järelepärimiste, telefonikõnede kui laekunud kaebuste põhjal.

Ameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna peaspetsialisti Kadri Kauksi sõnul pärivad inimesed mobiiltelefoni taustapiltide, mängude ja helinate tellimise kohta.

«Tellitakse endale üks helin või taustapilt, samas jäetakse lugemata tingimused ning tingimusteks on enamasti see, et tarbija liitub automaatselt perioodilise teenusega, mistõttu ta hakkab maksma nädalas mingi teatud summa,» kirjeldas Kauksi tüüpilist probleemi.

Samuti teevad inimestele muret internetis levivad testid, mille tulemuste teadasaamiseks on vaja sisestada oma telefoninumber. Seejärel saadetakse telefonile sõnumiga kood, millega sisselogimisel liitub inimene taas automaatselt perioodilise teenusega.

Palju küsitakse ka ehitusteenuste kohta 

Möödunud kuul kasvas teenuste kohta tehtud järelepäringute arv - kui oktoobris küsiti nende kohta 196 korral, siis novembris juba 244.

Kaebusi esitati enam ehitusteenuste ning kaugmüügi kohta, järelepäringuid tehti iseäranis palju internetikaubanduse ning mobiilsete meelelahutusteenuste kohta.

Kaubanduse vallas esitati kõige rohkem avaldusi ning järelepäringuid tehnikakaupadega seoses.

Ameti info- ja nõustamistelefonile 6 201 707 helistati mõnevõrra rohkem kui oktoobrikuus. Suurem osa telefonikõnedest puudutas tööstuskaupasid, sellele järgnesid teenuseid, toidukaubad ja reklaam.

Toidukaupasid puudutavate kõnede arv on kasvanud kaks korda. Probleemiks on toidukaupade kvaliteet, eksitavad hinnad ja realiseerimistähtaegade ületamine.

Teenuste puhul oli novembris probleemseks teemaks ehitusteenused. Jätkuvalt kurdetakse nii ehituskvaliteedi, ehituse üleandmise lõpptähtaja venitamise ning halvasti paigaldatud uste ja akende kohta.

Tarbijakaitseamet koostas novembris kaubandus- ja teenindusettevõtetele 421 kontrollakti. Kontrollimise põhjal tehti 5 ettekirjutust ning 105 väärteootsust kogusummas 74 860 krooni.

Tagasi üles