McDonald’si müük kiratseb

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pildil McDonald´si lasteeined.
Pildil McDonald´si lasteeined. Foto: Lauri Kulpsoo

McDonald'si eile avaldatud igakuised ülemaailmsed müüginäitajad olid kõige kesisemad alates majanduslanguse algusest, juba teist kuud järjest on allamäge läinud ka konkurentide äri.


Nimelt kasvas vähemalt 13 kuud avatud olnud McDonald'si restoranide müük maailma lõikes vaid 0,7 protsendi võrra.


Kõikide USA restoranide müügitulemused kokku vähenesid samal ajal 0,6 protsendi võrra, septembris oli langus olnud 0,1 protsenti.

Euroopas läks müük 2,5 protsendi võrra ülesmäge. Seda seetõttu, et jätkuv müügiedu Suurbritannias ja Prantsusmaal korvavad Saksamaa kehvavõitu tulemused.
Lähis-Idas, Aasias ja Aafrikas langes aga McDonald'si enda või frantsiisilepingu alusel töötavate restoranide müük 2 protsendi võrra. Hiinas on nõudlus juba pikemat aega loid olnud, nüüd läks sellele lisaks raskemaks ka Jaapanis.

USAs on McDonald's tänu üliodavatele pakkumistele - millest kujukalt kõneleb nende ühedollariline eine nimega Dollar Menu - konkurentidest kogu majanduslanguse vältel visalt ees püsinud.

Samuti on nad müüki turgutanud ja kliente juurde meelitanud oma üleriigilise McCafe kampaaniaga, mis hommikuti üha rohkem ameeriklasi McDonald'sisse kohvitama toob.

Septembris hakkasid seni kindlalt tõusujoont demonstreerinud USA müüginumbrid aga langema, ilmselt töötuse jätkuva kasvu tagajärjel.

McDonald's ütles, et USA tulemused peegeldavad küll valdavalt uimast turuseisu, kuid oma tööstusharus ollakse ikka parimate hulgas.

Konkureerivad Ameerika kiirtoidurestoranid on omakorda tulnud lagedale kõikvõimalike odavpakkumistega. Nii käivitas Taco Bell kampaania «Why Pay More?», Subway aga müüb 5 dollari eest jalapikkusi ehk ca 30-sentimeetrisi võileibu.

Taco Belli, KFC ja Pizza Huti omanik Yum! Brands hoiatas möödunud nädalal, et tarbijakeskkond on neljandas kvartalis raske ning ennustas endale USA müügi osas 8-protsendilist langust.

Samuti rõhutasid nad vähenevat nõudlust Hiinas, kust tuleb ligi pool nende käibest. Seal tõotab müügilangus tulla 3 protsendi suurusjärgus.

Lääne kiirtoidurestoranid on Hiinas kliente kaotanud, kuna üha rohkem hiinlasi pöördub tagasi odavamatesse kohalikesse söögikohtadesse. Nõudlus on langenud ka rannikualade tööstuskeskustes.

McDonald'si kuutulemused valmistasid investoritele pettumuse ning eile lõunaks oli aktsiahind New Yorgis langenud enam kui protsendi võrra 60,75 dollari peale.


Copyright

The Financial Times Limited 2009.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles