Päevatoimetaja:
Sander Silm

Volkswagen ostab viiendiku Suzukist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Suzuki Motori juhatuse esimees Osamu Suzuk ( vasakul)Volkswageni juhi  Martin Winterkorniga täna Tokyos kätt surumas.
Suzuki Motori juhatuse esimees Osamu Suzuk ( vasakul)Volkswageni juhi Martin Winterkorniga täna Tokyos kätt surumas. Foto: AFP / Scanpix

Volkswagen ostab 19,6-protsendise osaluse Jaapani firmast Suzuki Motor, misläbi tekib ühtlasi ka maailma suurim autoallianss.


Volkswagen kinnitas täna, et nad on leppinud kokku ulatusliku partnerluse osas Suzukiga ning lisas, et mõlema firma juhatuste arvates täiendavad nad üksteist suurepäraselt.

Uudisagentuuride väitel maksab Saksa autotootja osaluse eest 222,5 miljardit jeeni (2,5 miljardit dollarit).
Suzuki juht Osamu Suzuki kinnitas omalt poolt samuti juba kaua ringelnud kuulujutte, et gruppide vahel käisid läbirääkimised.

«Volkswagen ja Suzuki täiendavad üksteist ideaalselt tooteportfellide, globaalsete turustuskanalite ja tootmisvõimsuse osas,» seisab Saksa autofirma pressiteates.

Koostööd hakatakse tegema vastastikuse aktsiaomandi vormis, umbes nii nagu seda teevad Renault ja Nissan. Firmad ostavad üksteise aktsiaid ning respekteerivad teineteise iseseisvust ja identiteeti, ütles VW.
VW sõnul ostavad nad 19,6 protsenti Suzuki aktsiaid, müügitehing sõlmitakse ilmselt tuleva aasta jaanuaris. Suzuki omakorda investeerib kuni poole saadud rahasummast VW aktsiatesse.

Vähem kui nädal tagasi teatas prantslaste PSA Peugeot Citroën osaluse ostmisest teises Jaapani autofirmas, Mitsubishi Motorsis.

Üldiselt jääb mulje, et autotööstuses võib tulla suur ühinemiste laine. Majanduslangus on autotootjate elu kibedaks teinud ning koostööst oleks ilmselt kasu paljudel, samas ei ole siiani miski eriti õnnestunud - välja arvatud see, et Fiati lõpuks Chrysleri oma tiiva alla võttis.

Suzukil lõppes alles hiljuti kolm aastakümmet väldanud partnerlus General Motorsiga. GMile kuulus koostöö tipphetkedel 20 protsenti Suzukist, kuid möödunud aastal müüsid nad maha oma viimased aktsiad.

Sel nädalal nõustus Suzuki endale kuulunud 50 protsenti nende Kanada ühisettevõttest GMi kaela tagasi veeretama.
Koos Suzukiga saaks Volkswagen kinnitada kanda ka India kiiresti kasvaval autoturul, kus Suzuki enamusosalusega Maruti Suzuki 50-protsendilist turuosa naudib.

Suzuki saaks aga ligi hübriidjõuallikatele ja teistele keskkonnasõbralikele tehnoloogiatele, mille osas ta teistest jaapanlastest maha on jäänud.
Volkswagen on hetkel maailma suuruselt teine autotootja, Euroopas on nad aga juhtival positsioonil. Tänavuse 10 esimese kuuga müüsid nad maailmaturul kokku 5,3 miljonit sõidukit. Suzuki on maailmas üheksas ja müüs 1,9 miljonit. Kahepeale kokku ületas nende müügitulemus seega Toyota 6,4 miljonit.

VW on viimase kahe aastaga Toyotale tõsiselt kannale astuma hakanud, seda tänu mitmete mudelite populaarsusele, headele tulemustele Hiinas ja teistel arenevatel turgudel ning samuti Saksa «romuprogrammile», mis selle Euroopa juhtiva autoturu tänavu ligi 2 miljoni müüdud masina võrra üles lükkas.

VW sõnul on Suzukil väga palju pakkuda inimestele arenevate turgudega riikides, kes endale esimest autot soetada soovivad. Arenenud maade autoostjatele aga pakuksid nad head võimalust oma ökoloogilist jalajälge vähendada.

Suzuki aktsiad kerkisid täna 3,7 protsenti.

Copyright The Financial Times Limited 2009.  



Märksõnad

Tagasi üles