FT: Peugeot kaalub osalust Mitsubishis

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Peugeot 3008.
Peugeot 3008. Foto: Reuters / Scanpix

Olukorras, kus raskustes autotootjad üksteist üha enam toetama peavad ning Prantsuse ja Jaapani autotootjate vahel üldse üha soojemad suhted näivad arenevat, mõtleb PSA Peugeot Citroën osaluse ostmisest Mitsubishi Motorsis.


Peugeot, kes on Volkswageni järel Euroopa suuruselt teine autotootja, kaasas täna aruteludesse oma aktsionärid. Läbirääkimisi kinnitas ka Mitsubishi.

«Peugeot Citroën kinnitab, et me oleme alustanud läbirääkimisi Mitsubishi Motorsiga. Kõne all on olemasolevate suhete süvendamine, mis võib päädida strateegilise partnerlusega,» ütlesid prantslased.
Samas hoiatasid mõlemad ettevõtted, et lisaks kapitalipaigutusele on laual ka mitmeid teisi alternatiive. Mainitud on ka võimalust ühiseid sõidukiplatvorme välja arendada ning teha lähedasemat koostööd varuosade hankimisel või müügi osas.

Sellele vaatamata tõstis uudis kahjumites Mitsubishi aktsiaid Tokio börsil tervelt 23 protsendi võrra. Päeva lõpuks oli aktsia hind 135 jeeni.

Peugeot' aktsia tõusis Pariisis hommiku poole 3,3 protsenti.

Kuna perefirma Peugeot müüs 2008. aastal vaid veidi üle 3,3 miljoni auto, on automaailmas ammu spekuleeritud, et küllap nad endale varsti liitlast otsima hakkavad.

Firma on sunnitud aktiivselt kulusid kärpima, samuti tuleb neil teha pingutusi keskkonnasäästlikkuse osas ning kinnitada tugevamini kanda arenevatel turgudel.

Aasta alguses pidas Peugeot analoogilisi läbirääkimisi ka Fiatiga, mis aga lõppesid tulutult. Üksikuid tootmisalaseid ja tehnoloogilisi ühisprojekte on neil nii BMW, Fordi, Toyota kui ka Fiatiga.

Ettevõtte president Thierry Peugeot ütles juunikuus, et neil pole midagi liitude vastu kasvõi mitme autotootjaga. Peaasi olevat oma positsiooni autoturul parandada.
Mitsubishi on maailmas üks väiksemaid autode masstootjaid. Finantsaastal 2008-2009 müüsid nad kokku 1,1 miljonit sõidukit.

Jaapani majandusajaleht Nikkei kirjutas, et Peugeot' investeering Mitsubishisse võib langeda 200 miljardi jeeni (2,3 miljardit dollarit) ja 300 miljardi jeeni vahemikku. Prantslaste osalus oleks seega 30 protsenti või enam.
Ühiseid ettevõtmisi kahel firmal juba on. Koos ehitavad nad praegu tehast Venemaale, kus nad aastal 2011 sõiduautosid ja maastureid tootma hakkavad. Mitsubishi valmistab Jaapanis selliseid autosid nagu Peugeot 4007 ja Citroën C crossover.

Tuleval aastal hakkab Peugeot Euroopas Mitsubishi hiljuti lansseeritud i MiEV baasil mini-elektriautosid valmistama, mis lähevad müüki nimedega Peugeot Ion ja Citroën C-Zero.
Juunis Peugeot' juhatuse esimeheks nimetatud Philippe Varin ütles novembris, et müüginumbreid kavatsetakse kasvatada uute mudelite juurutamisega ning pideva laienemisega arenevatele turgudele, kulusid kärbitakse aga koondamistega Prantsusmaal.

Mitsubishi plaanib käesoleval, 2010. aasta märtsis lõppeval majandusaastal kasumisse jõuda. Pärast aastatepikkust maadlemist võlgadega, skandaali defektide pärast ning katastroofilist müügikampaaniat USAs on ettevõte taas suhteliselt hea tervise juures.

Jaapanlaste viimane strateegiline välisaktsionär oli DaimlerChrysler, kes keeldus 2004. aastal pankroti veerel vaakunud Mitsubishit välja aitamast ning müüs hiljem oma 37-protsendilise osaluse.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles