Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Uuring: sülti ja sardelli süüakse vähem

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Sirje Niitra
Copy
Sardellid pole enam popid.
Sardellid pole enam popid. Foto: Margus Ansu

Uuringufirma AC Nielsen andmetel on valmislihatoodete tarbimine võrreldes eelmise aasta sama ajaga vähenenud 3,3 protsenti, kusjuures suuremad müügimahtude langused on toimunud süldi (23,3 protsendi), suitsuvorsti (14,7) ja sardelli (12,5 protsenti) osas.


Uuringuperioodil august-september olid enimmüüdud lihatooted keeduvorst, viiner ja sink.

Maag lihatööstuse juhi Olle Hormi sõnul on ostujõu langus muutnud tarbija veelgi hinnatundlikumaks, mistõttu töötavad erinevatest kampaaniatest kõige efektiivsemalt hinnapõhised pakkumised. Ta lisas, et jaekettide suur hinnasurve on vähendanud töötlejate keskmist väljamüügihinda.

Suurima hinnalanguse on aastaga teinud süldi (26 protsenti), pasteedi (13) ja singi (12 protsenti) hinnad. Keskmiselt on valmislihatoodete hinnad langenud aastaga 7 protsenti.

Selle aasta augustini kuulus üle poole lihatoodete turust kahele suurtootjale - Rakvere Lihakombinaadile ja Atria Grupile, kuid nüüd jaotub pool lihaturust kolme tootja vahel: Rakvere LK 30,2, Atria Grupp 14,2 ja Maag LT 10,4 protsenti.

Märksõnad

Tagasi üles