Uuringufirma AC Nielsen andmetel on valmislihatoodete tarbimine võrreldes eelmise aasta sama ajaga vähenenud 3,3 protsenti, kusjuures suuremad müügimahtude langused on toimunud süldi (23,3 protsendi), suitsuvorsti (14,7) ja sardelli (12,5 protsenti) osas.
Uuring: sülti ja sardelli süüakse vähem
Uuringuperioodil august-september olid enimmüüdud lihatooted keeduvorst, viiner ja sink.
Maag lihatööstuse juhi Olle Hormi sõnul on ostujõu langus muutnud tarbija veelgi hinnatundlikumaks, mistõttu töötavad erinevatest kampaaniatest kõige efektiivsemalt hinnapõhised pakkumised. Ta lisas, et jaekettide suur hinnasurve on vähendanud töötlejate keskmist väljamüügihinda.
Suurima hinnalanguse on aastaga teinud süldi (26 protsenti), pasteedi (13) ja singi (12 protsenti) hinnad. Keskmiselt on valmislihatoodete hinnad langenud aastaga 7 protsenti.
Selle aasta augustini kuulus üle poole lihatoodete turust kahele suurtootjale - Rakvere Lihakombinaadile ja Atria Grupile, kuid nüüd jaotub pool lihaturust kolme tootja vahel: Rakvere LK 30,2, Atria Grupp 14,2 ja Maag LT 10,4 protsenti.