Päevatoimetaja:
Sander Silm

Balti sadamate naftatransiidi lõpp saabub 2015. aastal

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marti Aavik
Copy
Ventspilsi sadam.
Ventspilsi sadam. Foto: Henn Soodla / Pärnu Postimees.

Laupäeval Peterburis toimunud merekolleegiumi istungil andis Venemaa asepeaminister Sergei Ivanov korralduse lõpetada söe ja naftatoodete transiidi läbi Baltimaade sadamate.

Venemaa transpordiminister Igor Levitin märkis, et 2015. aastaks saavutavad Venemaa sadamad võimsuse, mis lubavad täielikult loobuda Baltimaade sadamate kasutamisest, vahendab aripaev.ee Biznes&Baltija't.

Kui veel hiljuti oleks see kõlanud populismina, siis nüüd on olukord kardinaalselt muutunud.

2007. aastal läbis Venemaa Läänemere sadamaid 150 miljonit tonni veoseid ning kogu veoste maht moodustas 397 miljonit tonni.

Samas kui käesoleva aasta esimese viie kuuga töötlesid Balti riikide Läänemere sadamad kõigest 59 miljonit tonni veoseid (sh töötles Tallinna sadam 15,5, Läti 27,2 ning Leedu 16,4 miljonit tonni). Kui võrrelda möödunud aastaga, siis Eesti kaotas 31,6 protsenti veoste mahust. Läti ja Leedu mahud suurenesid 5,3 ning 29,3 protsendi võrra.

Läti transpordiministeeriumi transiidipoliitika osakonna juhataja Andris Maldups arvab, et söe ja naftatoodete transiidi lõpetamine on kõigest aja küsimus, kuid Läti majandus on võimeline seda lööki üle elama.

Andris Maldups lisas, et edaspidi investeerib riik konteinerite töötlemisse. Praegu töötlevad Läti sadamad aastas umbes 200 tuhat TEU-d, kuid eesmärk on saavutada 5 miljonit TEU-d.

Tagasi üles