Täna on Ühendriikides aasta kõige tihedaim ostlemispäev Black Friday, mil kaupmehed meelitavad allahindlustega inimesi taas tarbima. Ühtlasi jälgitakse tarbijate käitumist pingsalt, lootes näha märke, et inimesed on jälle valmis ostlemisega majandus turgutama.
USA kaupmehed hoiavad tarbijate ootuses hinge kinni
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Reuters kirjutab, et kaupmehed ja analüütikud jälgivad pingsalt Ühendriikide iga-aastast konsumerismi rituaali, lootes leida märke, et inimesed julgevad jälle suuremaid oste teha. Nende ootused on ka õigustatud, kuna eelmise aasta pühade ajal tehtud ostude käive oli viimase nelja aastakümne rekordmadalal tasemel.
Kuna riigis on töötuse tase viimase 26 aasta kõrgeimail tasemel, ennustatakse, et jaemüük kas langeb kuni kolm protsenti või tõuseb kuni kaks protsenti.
Deloitte läbiviidud uuring näitas, et kolmandik inimesi kavatseb planeeritust rohkem kulutada, kui paar-kolm kuud tagasi. Taolistest uuringutest innustatud varajased ootused on tõstnud jaemüügi ettevõtete aktsiaid ka 47 protsendi võrra.