Rootsi tahab karmistada ELi alkoholipoliitikat

Mari Kamps
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Veinipudelid messil 2009 Prantsusmaal Bordeaux's.
Veinipudelid messil 2009 Prantsusmaal Bordeaux's. Foto: AFP / Scanpix

Euroopa Liidu eesistujamaa Rootsi tahab karmistada Euroopa Liidu alkoholipoliitikat - vähendada reklaami ja panna pudelitele hoiatustekste.


Senisest jäigema hoiaku on võtnud traditsioonilised veinimaad Hispaania ja Prantsusmaa ning viinatootja Poola, veini- ja õllemaana tuntud Saksa pole sellest vaimustatud, kirjutab Helsingin Sanomat.

Euroopa Liidus langetab oma riigi alkoholipoliitika üle iga liikmesmaa ise. Euroopa majandus- ja sotsiaalkomitee (EMSK) tegi oktoobris ettepaneku, et kõik riigid hakkaksid karmistama alkoholi reklaamimist ja hinnapoliitikat puudutavaid seadusi.

Rootsi näeb lisaks reklaami kärpimisele ja hoiatussiltidele vajadust töötada välja meetmed, kuidas kaitsta lapsi alkoholi eest.

«Alkoholi põhjustatud surmajuhtumid on üle 60-aastaste hulgas viimase kümne aasta jooksul oluliselt sagenenud. Mõningatel juhtudel on see isegi kahekordistunud,» hoiatab Rootsi värskele uuringule toetudes.

Joogitööstus pelgab, et neil läheb samuti nagu tubakatööstusega - turg kaob ära.

Joogitootjad pakuvad valitsustele koostöö võimalust alkoholi põhjustavate probleemide vähendamiseks. Asja idee on selles, et nii on võimalik vältida eriti jäiku seadusi ja hoolitseda selle eest, et reklaamimist päris ära ei keelataks. Nad on ka maksude tõstmise vastu.

ELi liikmesriikidele on aga alkoholiaktsiisi tõstmine lihtsaks vahendiks suurendada sissetulekuid ka halbadel aegadel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles