Haigekassa ei plaani anda lähiajal lapsevanematele võimalust patsiendiportaalis oma järeltulija andmeid vaadata.
Haigekassa veebis lapsi ja vanemaid ei seo
Postimees.ee üleskutsele rääkida Eesti e-riigi probleemidest reageerinud Marika leidis, et haigekassa on huvitavalt lahendanud internetis perearsti kohta päringu tegemise.
«Selleks, et lapsevanem saaks kontrollida oma lapse perearsti andmeid, peab lapsele (näiteks beebile) hankima isikliku pangakonto ja internetipanga kasutamise vahendid või siis muretsema ID-kaardi ja sisenema haigekassa andmebaasi lapse kaartide/koodidega,» kirjeldas ta.
«Haigekassa andmebaasis ei ole lapsed oma vanematega seotud. Niisiis jääb üle vaid helistada infotelefonile või pöörduda kirjalikult. Antud juhul ei ole e-lahenduse olemasolust vähimatki kasu. Täiskasvanute puhul e-lahendus toimib.»
Haigekassa klienditeeninduse osakonna juhataja Lii Pärja sõnul said inimesed võimaluse internetis oma ravikindlustuse andmeid vaadata selleks, et ennetada kindlustuse mittekehtimisega seotud probleeme.
Netis on nimelt võimalik vaadata, kas kindlustus on olemas, kontrollida kindlustuspiirkonda, kindlustusliike, kindlustuste ajalugu ja perearsti nime.
Pärja sõnul on aga lapsed kuni 19. eluaasta vanuseni automaatselt ravikindlustatud.
«Samuti valib lapsele perearsti lapsevanem ning on seega ka teadlik, kes lapse perearst on,» lisas ta.
Pärja sõnul ei ole siiani laekunud ka nende klienditeenindusele ega infotelefonile sarnaseid küsimusi või probleemitõstatusi.
«Iga arendus nõuab täiendavaid ressursse ning kuna laste puhul selle teenuse laiem kasutusvajadus puudub, siis lähiajal ei ole ka vastavaid arendusi plaanis.»
Kui soovid jagada totraid juhtumeid, kus Eestis kui juhtivas e-riigis peab jätkuvalt paber näpus mööda ametiasutusi ringi jooksma või on märgata mõnd muud olukorda, kus bürokraatiapraktikad inimeste aega, närve ja raha kulutavad, siis kirjutage sellest meie üleskutse kommentaariumisse.