Pesu päästab majanduse?

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Victoria's Secret.
Victoria's Secret. Foto: AFP / Scanpix

Victoria's Secreti moešõu naelutab igal aastal teleri ette miljoneid vaatajaid. Tänavu oodatakse sellelt aga veelgi suuremat mõju- pikad blondid modellid ning ahvatlevad napid kehakatted peaks uuesti süütama tarbijate soovi osta luksuslikku pesu, mille müük majanduslanguses on kõvasti kannatada saanud.


Analüütikute sõnutsi on sel nädalal New Yorgis lindistatud moešõul tarbijate ostuhuvi taastamisel kriitiline roll, kirjutab CNBC.
«Praegusel ajal suureneb Victoria's Secreti tähtsus,» kinnitas NPD Groupi analüütik Marshal Cohen.
Aluspesu müük on majandussurutises vähenenud ligi 7 protsenti, sest tarbijad kaaluvad iga kulutuse otstarbekust väga tõsiselt.

«Naisterõivaste järel on pesumüük teine kõige enam kannatanud kehakatete sektor, sest tarbijale tundub mõistlik kokku hoida nendelt esemetelt, mis nagunii väga vähestele nähtavaks saavad,» selgitas Citigroupi analüütik Kimberly Greenberger.
Cohen prognoosib, et jõuluhooaeg toob müüki siiski mõningast kosutust.

Nii loodab Victoria's Secreti kaubamärgi omanik Limited Brands neljandas kvartalis teenida aktsia kohta 71-79 USA senti kasumit. See on kolmandas kvartalis teenitud ühe sendise kasumiga võrreldes oluline paranemine. Jaemüügifirma kergitas ka selle majandusaasta kasumiootuse varasemalt 75-90 sendi tasemelt 0, 93-1,08 dollari tasemele.

«Väike kink paneb end hästi tundma, » lausus Victoria's Secreti asepresident Monica Mitro. «Kui seda arvamust jagavad paljud inimesed, liigub ka müük tõusujoones.»

Victoria Secret on suurendanud soodsama hinnaga toodete valikut ning osa rinnahoidjate mudeleid võib 32 dollari eest saada kaks. Selliste müügivõtete kasutamisega on bränd suutnud oma turuosa ka kahaneva müügi ajal säilitada.

Vaatamata väljavaadete mõningasele paranemisele avaldab pesumüügile jätkuvalt tugevat survet kasvav tööpuudus ning sellega seotud kesine tarbimine.
Nii peaks jaemüük tänavusel pühadehooajal jääma mullusest 3,2 protsenti kehvemaks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles