Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Rongireisijad saavad mugavad ooteplatvormid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Sirje Niitra
Copy
Uus raudteeplatvorm.
Uus raudteeplatvorm. Foto: EVR Infra

Sweco Projekt projekteerib Tallinna-Keila-Riisipere ja Keila-Paldiski suunal uusi raudteeplatvorme, mis tulevad eurokõrguse ja varikatusega.


Platvorme ehitab KMG Inseneriehituse AS, tellija on AS EVR Infra. Esimene taoline platvorm on Laitse jaamas juba valmis.



Tallinna-Keila-Riisipere ja Keila-Paldiski suuna uued raudteeplatvormid viiakse üle eurokõrgusele, milleks on 550 millimeetrit raudteerööpast. Platvormid saavad ka varikatused, seni ei ole neid kõigis jaamades olnud. Esimese hankega projekteerib Sweco Projekt 17 raudteeplatvormi.



Enn Raa Sweco Projekti keskkonnaosakonnast kinnitas, et uute raudteeplatvormide väljanägemine on vanadest märksa parem: «On olemas varikatused ja piirded, inimestel on mugavam platvormile minna, täidetud on ka invanõuded ja ratastooliga pääseb perroonile hõlpsasti.»



Jan Minski KMG Inseneriehitusest rääkis, et ehituse teeb keerukaks asjaolu, et tööd tuleb teha rongiliikluse ajal, kuid tulemus on pingutust väärt, sest uued platvormid ei


ole ainult funktsionaalsed ja turvalised, vaid pilkupüüdvad ja arhitektuurselt efektsed.



Raudteeplatvormide arhitektuurne lahendus pärineb arhitektuuribüroolt Luhse ja Tuhal. Arhitektuursete eskiisprojektide alusel koostas Sweco Projekt tööjoonised platvormide, varikatuste, piirete ja invaliididele mõeldud kaldteede konstruktsioonidele. Projekteeriti ka sadevee ärajuhtimine ja jalakäijate juurdepääsuteed. Elektriprojektid koostas ITK Inseneribüroo.

Kuni uute reisirongide saabumiseni tuleb uutelt platvormidelt vagunitesse sisenedes astuda üles mööda treppe.

Märksõnad

Tagasi üles