Eesti Raudtee nõukogu enamus toetas kolmapäeval otsust, mille kohaselt korraldab Eesti Raudtee konkursi veel viie Luganski veduri ostuks, otsuse vastu oli vetoõigust omav erastaja esindaja nõukogus, teatas BNS.
Eesti Raudtee kommunikatsioonidirektor Andrus Kuusmann ütles, et Eesti Raudtee valmistab ette ja korraldab vedurite ostukonkursi ning loodab saada kooskõlastuse ostuks enne ostulepingu sõlmimist ka Eesti Raudtee aktsiate erastajalt Baltic Rail Services'ilt (BRS). Kuusmanni sõnul oli veduriostu konkursi korraldamise vastu BRS-i esindaja nõukogus Mark Rosner, kellel on nõukogu otsuste suhtes vetoõigus. Rosner ütles, et tema BRS-i esindajana on Luganski vedurite ostmise vastu, kuna see ei vasta Eesti Raudtee erastaja kavadele vahetada firma senine veduripark välja Ameerika päritolu vedurite vastu. Kuigi Rosner täna oma vetoőigust ei kasutanud, kinnitas ta, et paneb veduriostu konkursi korraldamisele siiski enne järgmist Eesti Raudtee nőukogu koosolekut veto. Rosneri sőnul saab ta oma vetoőigust kasutada ka pärast nőukogu istungit, kuna hiljem tuleb läbi vaadata istungi materjalid ning siis on vőimalik esitada kiri veto kasutamise kohta. Rosneri sőnul puudub tal info, miks Eesti Raudtee juhtkond, kes on teadlik BRS-i vastuseisust Luganski vedurite ostule, tahab sellest hoolimata lisaks erastamislepingus garantiiga kaetud viiele vedurile veel viis vedurit juurde osta. «Küll tean ma seda, et Eesti Raudtee juhid üritavad juhtida firmat ning täita sellega oma kohustusi,» märkis ta. Kuusmann ütles, et Eesti Raudtee loodab, et täiendavate vedurite ostulepingu sõlmimise ajaks on Rosner «hakanud mõistma seda, mis olukord reaalselt on ja annab heakskiidu». Eesti Erastamisagentuuri ja BRS-i kokkuleppel mais Eesti Raudtee nõukogu liikmeks saanud Rosneril on vetoõigus otsustele, mis ei vasta BRS-i äriplaanile. Eesti Raudtee vajab uusi vedureid, et nendega asendada amortiseerunud ja rivist välja langevaid vedureid. Lähikuudel langeb Eesti Raudteel rivist välja vähemalt seitse vedurit, kuna nende remont pole otstarbekas. Eesti Raudtee liisis tänavu kevadel Hansa Liisingu vahendusel viis Luganskis valmistatud vedurit, millest kolm on jõudnud Eestisse. BRS on varem teravalt kritiseerinud Luganski vedurite ostu, väites, et need vedurid on ebaökonoomsed ja keskkonnavaenulikud. Riik andis BRS-ile Eesti Raudtee aktsiate erastamislepingus garantii, et riik hüvitab BRS-ile kuni 100 miljoni krooni ulatuses kahju, mis tekib seoses möödunud aasta detsembris sõlmitud viie esimese Luganski veduri liisimisega. Kahjuks võib seejuures olla vedurite ostu- ja müügihinna vahe või ka muud kahjud, mida poleks tekkinud, kui veduritehing poleks jõustunud.