Kaks kuud pärast seda, kui Google Šveitsis oma Street View teenust pakkuma hakkas, tahab riigi andmekaitse valvekoer nad inimeste privaatsuse väidetava ohtuseadmise pärast halduskohtusse kaevata.
Šveits ähvardab Google’it Street View pärast kohtuga
Šveitsi andmekaitsevoliniku Hanspeter Thüri sõnul on autode numbrimärgid ja inimeste näod Street View tänavapiltides liiga äratuntavad ning Google ei ole probleemi lahendamiseks piisavalt pingutanud.
Thür tegi ettepaneku Google'i tegevuse laienemine Šveitsis ajutise ettekirjutisega peatada. Google ei tohiks seega rohkem fotosid teha, teenuse täieliku sulgemist neilt ei nõutaks.
Tegemist on esimese juhtumiga, kus Google Street View pärast valitsusametiga kohtusse peab minema. Mitmel pool, näiteks Itaalias, Saksamaal ja Jaapanis, on privaatsuse küsimus küll arutlusele tulnud, kuid kõik on alati läbirääkimiste korras lahendatud.
Nii näiteks lepiti Jaapanis kokku, et tänavaid pildistatakse 40 sentimeetrit madalamalt ja nii ei satu piltidele inimeste koduaiad. Saksamaal lubas Google aga eemaldada süsteemist kõik äratuntavad pildid inimestest ja nende omandist, kui nood seda ise paluvad.
Ühe eraisikuga oli Google'il kohtuasi ka USAs, kuid see lõpetati. Google kohtus enne Street View käivitamist Šveitsi tarbijakaitseametnikega ning sai alustamiseks rohelise tule. Hiljem hakkas Thür aga teenust kritiseerima ja väitis, et Google ei rakendanud lubatud meetmeid privaatsuse parandamiseks.
Thür ütles, et Google oli andnud neile poolikut informatsiooni.
«Google lubas alguses filmida peamiselt linnakeskusi, kuid pani hiljem internetti üles väga detailsed pildid mitmetest linnadest ja alevitest. Väiksemates kohtades, kus inimesi liigub tänavatel vähe, ei piisa identiteedi varjamiseks lihtsalt nägude hägustamisest.»
Google'i privaatsusnõustaja Peter Fleischeri sõnul on nad väga pettunud, et andmekaitse neid kohtuga ähvardab.
«Meie arvates poleks seda vaja ja Street View on täiesti seaduspärane. Me teeme kõik selleks, et oma õigusi kaitsta.»
Google'i sõnul on Street View Šveitsis populaarne ja rohkem kui 80 protsendi kasutajatest leiab selle kasuliku olevad. Olukordi, kus inimesed on palunud nägusid või autode numbrimärke täiendavalt hägustada, esineb ettevõtte andmetel vähem kui üks 20 000 pildi kohta.
Copyright The Financial Times Limited 2009.