Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Jalgpalliklubid saavad särgireklaamide eest kõva raha

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Antonio Valencia
Antonio Valencia Foto: PAUL ELLIS/AFP

Euroopa suurimate jalgpalliklubide särgireklaamide lepingud ei ole majanduslanguse käigus eriti kannatanud ning möödunud hooajaga võrreldes on kasumid isegi kergelt kasvanud, selgub aasta turuülevaatest.


Euroopa kuue suurima ehk Inglise, Prantsuse, Saksa, Itaalia, Hollandi ja Hispaania liiga jalgpalliklubid on särgireklaamide sponsorlepingute näol kogunud 395,5 miljonit eurot, mis jääb küll alla kahe aasta tagusele rekordilisele 405,3 miljonile, kuid ületab siiski mullused 393,2 miljonit, teatas spordiuuringu-firma Sport+Markt.

Kõige suurema summa ehk 108,6 miljonit eurot on tänavuse hooajaga särgireklaamide eest teeninud Saksa Bundesliiga klubid.

See on parem kui mullu ning sama trendi võib täheldada ka Itaalia A-seeria, Hispaania La Liga ja Hollandi Eredivisie' puhul.

Uuringus leiti, et suurima rahvusvahelise haardega Inglise kõrgliigas on esimeste ja viimaste klubide särgilepingute summade vahel haigutab suur lõhe.

Aasta alguses sõlmisid Inglise tippliiga suurimad klubid Manchester United ja Liverpool kumbki 20 miljoni naelase (33 miljonit dollarit) aastase summa eest sponsorlepinguid, mis jõustuvad alates tulevast hooajast.

«Inglise tippklubide särgilepingud on maailma parimad, samas on vahe alumise otsa klubidega ilmselt liiga suur,» ütles Gareth Moore Sport+Markt'ist.

«Tabelilõpu klubide lepingud on samal tasemel mõnede Saksa teise liiga parimatega.»

Inglise kõrgliiga särgitehingute väärtus (83,5 miljonit eurot) langes veidi, Bundesliigast ollakse jätkuvalt pikalt maas.

Prantsuse esiliiga kasum kukkus aga 12,2 miljoni võrra 37,8 miljonile eurole, kuna neid tabasid rängalt kihlveofirmadele ja alkoholitootjatele seatud reklaamipiirangud.

Üha suuremat tükki sponsorlusest ongi aga endale haaramas kihlveofirmad, kelle lepingute kogusumma ulatub käesoleval hooajal 56,4 miljoni euroni. Sellega jäävad nad alla vaid pangandusele, finantsteenustele ja kindlustusele - sektoritele, keda jalgpallisärgi-lepingud alati tugevasti on peibutanud.

Inglise kõrgliigas on end särkidel reklaamivaid kihlveofirmasid kahe asemel juba seitse.

«Kihlveofirmadel on tänu globaliseerumisele võimalik juriidilistest takistustest mööda manööverdada ning ülemaailmse jalgpallikogukonna seas kanda kinnitada - isegi sellistel turgudel nagu Saksamaa ja Hiina,» ütles Moore.

Suurt rolli mängivad särgisponsorluse turgudel veel energiatootjad, puhkuse- ja reisifirmad ning telekommunikatsiooni-ettevõtted.

Copyright The Financial Times Limited 2009.  

Märksõnad

Tagasi üles