Tarbijakaitseameti järjekordsest hinnakontrollist selgus, et rikkumiste arv pole varasemaga võrreldes vähenenud, kuid rohkem on hakatud eksima tarbija kasuks. Suurimaks avastatud tarbija petmiseks osutus aga Tallinna Sõpruse Konsumis 53 krooni ja 10 senti saalis näidatust kallim kassahind.
Konsum küsis kassas toote eest üle 50 krooni enam
Suurim hinnaerinevus tarbija kasuks tuvastati Õismäe tee 88 asuvast Maximast, kus toote hind oli kassas 40 krooni võrra soodsam kui saalis, teatas tarbijakaitseamet.
Ajavahemikul 6.-9. oktoobrini 11 maakonnas läbi viidud kontrolli käigus avastati 162 kauplusest rikkumisi kokku 68 poes. Tarbija kahjuks eksiti hindadega 28 poes 36 toote puhul, tarbija kasuks aga 40 kaupluses 60 toote puhul.
Kõige rohkem hinnaerinevusi tarbija kasuks esines Rohuneeme A ja O (4 toodet), Valga K-Rauta (3 toodet) ning Telliskivi Säästumarketi kaupluses (3 toodet). Tarbija kahjuks oli kõige rohkem eksimusi Paide Maksimarketis ning Tallinnas Sõpruse Konsumis - mõlemas 3 toote puhul.
Hinnaerinevused müügisaalis ja kassas on tarbijakaitseameti teatel tingitud peamiselt süsteemivigadest. Väärtegusid menetleti 26 korral, mille tulemusel määrati trahve kokku 11 440 krooni ulatuses ning tehti ka kolm suulist hoiatust.
Hinnaerinevuse ilmnemisel tuleb sellest kauplejale kohe teada anda. Kui juhtub, et tarbija avastab rikkumise alles kodus ostutšekki uurides, tuleb tal kohe poodi tagasi pöörduda ning kindlasti kaasa võtta ka kõnealune kaup ning tšekk.
Vaatluse all olid kõikide suuremate kauplusekettide poed, nagu näiteks Rimi Eesti Food AS (s.h Säästumarketid), Maxima Eesti OÜ, Prisma Peremarket AS, A&O, OG Elektra AS, Ehitus Service OÜ, Rautakesko AS, A-Selver AS, Comarket AS, Tarbijate Ühistu, AS Novalux, Jysk Linnen Furniture OÜ jne.