Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tuntud bussifirma nörritab sõitjaid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sõitjad pole Hansabussi teenustega rahul.
Sõitjad pole Hansabussi teenustega rahul. Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Hansabussi kliendid on pahased, et Tallinna ja Saue vahet sõitvad bussid jäävad sageli hiljaks või jäävad mõned reisid ära. Saue linnavõimu kinnitusel ametlikke kaebusi pole nad saanud, kuid selleteemalisi kuulujutte liigub linna peal küll.

«Selle peale, et õhtused bussid pidevalt kümmekond minuti hilinevad, ma enam ei vihasta, kuigi on ka ette tulnud paarikümneminutilisi hilinemisi. Aga see, et lühikese aja jooksul tipptunni ajal bussid käigust ära jäävad, teeb küll tigedaks,» rääkis pidev bussisõitja. Ta tõi näiteks, et septembri esimesel nädalal jäi vahelt ära 7.24 Sauelt väljuma pidanud buss. Ka selle nädala esmaspäeval 7.24 buss Sauelt ei väljunud. «Ometigi on see üks kõige enam kasutatavaid busse, sest sellega sõidetakse kooli ja tööle. Järgmine buss tuleb poole tunni pärast ja siis on see puupüsti täis,» kurtis reisija.

Sauelase sõnul põhjendavad bussijuhid oma hilinemisi sellega, et linnas on ummikud. «Seda öeldi ka augustis, kui Pärnu maantee oli autodest tühi ja ummikuid polnud,» imestas ta. «Busside hilinemiste ja ärajäämise üle kurdavad tema sõnul ka teised «kaaskannatajad», kellega peatuses koos oodatakse. «Abi pole ka sellest, kui helistada Hansabussi infonumbril, sest hommikul pole see veel tööle hakanud ja kella 17 seal kõnesid vastu ei võeta,» nentis sauelane.

Kuulujutud linna peal

«Keegi ei ole Saue linnavalitsusse ametlikult pöördunud bussiliini 191 osas, kuid kuulujutu tasemel oli teema linnas õhus, nagu jääks buss pidevalt hiljaks või jääksid reisid ära,» vastas Saue linna pressiesindaja Sirje Piirsoo.

Piirsoo sõnul pöördus linn bussifirma poole. «Hansabussi transpordiosakond kontrollis üle busside läbisõidud, võrdles neid liini läbisõiduga ja vastas, et 2. septembril oli üks reis Tallinnas toimunud avarii tagajärjel tekkinud ummiku tõttu 5 minutit graafikust maas (sõidumeeriku alusel). 9. septembril jäi bussi tehnilise rikke tõttu ära üks hommikune reis,» seisab linnavalitsusest saabunud vastuses.

Kuna tegu on linnaelaniku jaoks tundliku teemaga, siis ilmub Piirsoo sõnul 13. septembri linnalehes üleskutse, et sauelased probleemidest bussiliinil 191 ja 191A lisaks bussifirmale ka linnavalitsusele teataks.

«Esmalt vabandan kõikide reisijate ees, kellele oleme valmistanud probleeme, mis seotud Tallinna-Saue bussiliiniga,» ütles Hansabussi juhatuse liige Andres Puskar.

Puskari sõnul toimub aastas ühel suunal väljumisi natuke üle 10 000, millest tagasilööke tekib ca 50 väljumisel ehk alla 0,5 protsendil. «Liiklusolusid võivad mõjutada meist sõltumata asjaolud, mis toovad kaasa paratamatult hilinemisi ning harva liinide ärajäämisi, kuid meiepoolset tahtliku tegevust seal pole,» kinnitas ta. Hilinemiste põhjustena tõi ta välja avariid, teetööd, millest piisavalt ette ei teatata, tehnilised rikked, inimlikud eksimused ja ilmastikuolud. «Talvisel perioodil põrkame kokku (lume) koristamata teelõikudega (eriti hommikustel esimestel ringidel) või äsja maha sadanud lume, lörtsi või tuisuga. Nendes tingimustes on kogu üldine transpordivoog häiritud ja sellega kaasnevad hilinemised.»

«Julgen väita, et suurenenud liinide arvu ja mahu juures pole ärajäänud reiside arv kasvanud, vaid vähenenud võrreldes ajaga, kui Saue liine teenindasid kaks eri ettevõtet,» on ta kindel.

Tagasi üles