Veekindla Sony fotokaamera ostnud Kristiina Räämet ei mõista, kuidas ei kuulu garantii alla väidetav vesikahjustus. Ettevõtte sõnul pole klient kasutanud toodet vastavalt juhendile.
Veekindla kaamera vesikahjustus garantii alla ei läinud
Kristiina Räämet ostis 2011. aastal Kristiine keskusest veekindla Sony fotokaamera (OSC-TX10L) ja käis sellega esimest korda rannapuhkusel. Reisi keskel kaamera enam sisse ei lülitunud.
Soojamaareisilt naastes viis naine toote garantiisse Sony esindusse Sony Center, kus leiti, et tegu on vesikahjustusega. Räämeti sõnul tehti kaamera tihenditest mikropilt ja väideti, et spetsiaalse tehnika abil on näha, et liiv on tihendi vahele sattunud ja seega toode garantii alla ei sobi.
«Kahjuks ei ole palja silmaga midagi näha. Avasin luugi esmakordselt alles siis, kui eemaldasin piltide säilimise eesmärgil mälukaardi. Niisiis pildistati mikroskoobi all nähtavat tolmu ja väideti, et olen seda liiva sees kasutanud,» ütles Räämet.
Seepeale pöördus klient Remondieksperdi poole, kes samuti Sony fotokaameratele garantiiremonti teostab. Seal tolmu naise sõnul ei leitud, kuid väideti, et taolisi kaameraid on veel kaks korda garantiisse toodud ja mõlemal korral oli süüdi kliendi oskamatu aparaadi kasutamine.
«Loomulikult kasutasin seda vees, kuid huvi pärast vee all ma akuluuki kindlasti ei avanud nagu mulle Remondieksperdis väideti. Miks peaks üldse keegi kaameral mingeid luuke hakkama vee all avama?» küsis Räämet.
Naise sõnul oli Remondieksperdi vastus, et kui veekindlal kaameral on vesikahjustus, siis see garantii alla ei lähe. «Garantiiremondi pakkujad väidavad ühest suust, et nemad ei saa midagi otsustada, sest neil on Sony poolt antud väga kindlad eeskirjad ja nemad rohkem midagi uurima ei hakka. Väga huvitavad trikid on mõlemad pakkujad leidnud süü veeretamiseks kliendi kaela,» sõnas Räämet.
Ta ei mõista, kuidas saab olla loogiline, et veekindla fotokaamera puhul vesikahjustus garantii alla ei lähe. «Kuidas saab tõestada, et toode pole defektiga, kui garantiis öeldakse, et nemad uurimisega ei tegele?» küsis Räämet.
«Mina väidan, et olen kaamerat kasutanud vastavalt kasutusjuhendis soovitatud korrale ning garantii raiub kindlalt, et kui on vesikahjustus, siis nemad sellega ei tegele. Ma olen väga nördinud sellisest klient-ei-oska-kaamerat-kasutada-hoiakust, ehk oleks aeg kontrollida kaameraid ja võtta vastutus toodete vastupidavuse eest?» lisas Räämet.
Tihendite vahel liivaterad
OÜ Miterassa jaemüügijuht Kadri Metsküll kinnitas, et klient on ostnud Sony Centerist 30. detsembril 2011 fotokaamera DSC-TX10L. Sony Center (Miterassa OÜ) tegeleb Sony toodete jaemüügiga ning remondi vahendusega. Metsküll märkis, et remonti Sony Center ise ei teosta. Selleks on Sony Baltic määranud volitatud remondipartnerid.
«Meie saame toetuda vaid remonditöökoja otsustele, kus on tööl eksperdid ning kellel puudub huvi garantiiremondist keelduda, kuna selle maksumuse hüvitab neile tootja, st Sony. Antud juhtumil pöördus klient mõlema Sony ametliku remondipartneri poole ning sai mõlemast kohast sarnased vastused,» sõnas ta.
Metsküll selgitas, et antud tüüpi veekindlate seadmete puhul on Sony tootmisel lähtunud standardist IEC60529 IP58, mis lubab fotokaamerat kuni 5 meetri sügavuses kasutada kuni 60 minutit. Antud standard on rahvusvaheline ning omistatakse IEC poolt vastavate testide läbimisel sõltumatute testimisorganisatsioonide juures.
Tootjapoolne suva või pahatahtlikkus on välistatud, kinnitas jaemüügijuht. «Tootja on koostanud omapoolsed kasutusjuhendid, mida klient oma väitel on ka järginud. Fotokaamera kasutusjuhendis on spetsiaalselt hoiatatud võõrkehade sattumise eest tihendite vahele. Manuses olevatelt fotodelt on aga näha võõrkehad – liivaterad vms – tihendite vahel,» lausus Metsküll.
Nimetatud veekahjutus võib jaemüügijuhi sõnul olla põhjustatud just võõrkehade tõttu, kuid välistada ei saa ka ebakindlat või juhuslikku katteavade sulgemist, nende avanemist juhusliku põrutuse käigus või ka näiteks mittenõuetekohase veealuse kasutamise tõttu (nt kauem kui 60 minutit või sügavamal kui 5 meetrit). «Väide, et klient pole varem katteava avanud, ei vasta tõele, kuna mälukaardi eemaldamiseks on vaja see esmalt paigaldada,» märkis Metsküll.
«Ei saa väita, et remonditöökojad ei ole nõus fotokaameraga tegelema, vaid kliendile anti infot, et antud juhtumi remont ei kuulu garantii alla. Samuti ei ole põhjust väita, et Sony tooted ei ole vastupidavad, kui neid käsitleda vastavalt juhendile,» lisas jaemüügijuht.