Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Marks & Spencer üritab klienti poes hoida üle 24 minuti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Liis Velsker
Copy
Marks & Spenceri kauplus Tallinnas Rocca al mare keskuses.
Marks & Spenceri kauplus Tallinnas Rocca al mare keskuses. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Kiirmoefirma Marks & Spenceri (M&S) hiljutine uuring näitab, et keskmine klient veedab nende poes 24 minutit, ettevõtte tegevjuht on seadnud eesmärgiks seda aega pikendada.

M&S pole viimase paari aasta jooksul rivaalidest maha jäänud mitte ainult vanamoodsate rõivaste tõttu, vaid keskpärane on ka ettevõtte kaupluste ilme ja sisekujundus, kirjutab The Telegraph. Marks & Spenceri tegevjuht Marc Bolland on seega nüüd sundolukorras, üritades naisterahvaid poes kauem hoida, et nood firma sügis- ja talvekollektsiooni ostaksid.

Need 24 minutit mängivad M&Si uues turundusstrateegias keskset rolli. Ettevõte on koolitanud ligi 10 000 klienditeenindajat selleks, et inimesi poodi pikemaks ajaks peatuma meelitada. Näiteks üritatakse keskenduda nendele klientidele, kes on kauplusesse saabunud üksinda – uuringu järgi käib 69 protsenti inimestest rõivapoes üksinda.

«Klient tahab shoppamise kogemuse käigus meeldivalt üllatuda,» sõnas M&Si uus turundusjuht Patrick Bousquet-Chavanne. Tema sõnul on firma seadnud turunduses fookusesse rõivaste presentatsiooni ja olemasolu, ristmüügi (ostjale pakutakse soovitud riideesemele lisaks ka näiteks teisi kollektsiooni kuuluvaid aksessuaare – toim), teeninduse ja teadmised.

Londoni ostjate jaoks on kõige suurem uuendus 70 rõivapoe uus sisekujundus. Suuremates Londoni M&Si kauplustes hakkab olema nn «tervituse tsoon», kus videoekraan ja kaheksa mannekeeni demonstreerivad ostjale populaarsemaid tooteid. See on M&Silt omamoodi vastus kriitikanooltele, et ettevõttel puudub inspiratsioon.

Lisaks kuuluvad uue sisekujunduse kontseptsiooni juurde avaramad vahekäigud, samuti püütakse poes orienteerumist ja asjade üles leidmist kergemaks teha.

Tagasi üles