Kiirmoefirma Marks & Spenceri (M&S) hiljutine uuring näitab, et keskmine klient veedab nende poes 24 minutit, ettevõtte tegevjuht on seadnud eesmärgiks seda aega pikendada.
Marks & Spencer üritab klienti poes hoida üle 24 minuti
M&S pole viimase paari aasta jooksul rivaalidest maha jäänud mitte ainult vanamoodsate rõivaste tõttu, vaid keskpärane on ka ettevõtte kaupluste ilme ja sisekujundus, kirjutab The Telegraph. Marks & Spenceri tegevjuht Marc Bolland on seega nüüd sundolukorras, üritades naisterahvaid poes kauem hoida, et nood firma sügis- ja talvekollektsiooni ostaksid.
Need 24 minutit mängivad M&Si uues turundusstrateegias keskset rolli. Ettevõte on koolitanud ligi 10 000 klienditeenindajat selleks, et inimesi poodi pikemaks ajaks peatuma meelitada. Näiteks üritatakse keskenduda nendele klientidele, kes on kauplusesse saabunud üksinda – uuringu järgi käib 69 protsenti inimestest rõivapoes üksinda.
«Klient tahab shoppamise kogemuse käigus meeldivalt üllatuda,» sõnas M&Si uus turundusjuht Patrick Bousquet-Chavanne. Tema sõnul on firma seadnud turunduses fookusesse rõivaste presentatsiooni ja olemasolu, ristmüügi (ostjale pakutakse soovitud riideesemele lisaks ka näiteks teisi kollektsiooni kuuluvaid aksessuaare – toim), teeninduse ja teadmised.
Londoni ostjate jaoks on kõige suurem uuendus 70 rõivapoe uus sisekujundus. Suuremates Londoni M&Si kauplustes hakkab olema nn «tervituse tsoon», kus videoekraan ja kaheksa mannekeeni demonstreerivad ostjale populaarsemaid tooteid. See on M&Silt omamoodi vastus kriitikanooltele, et ettevõttel puudub inspiratsioon.
Lisaks kuuluvad uue sisekujunduse kontseptsiooni juurde avaramad vahekäigud, samuti püütakse poes orienteerumist ja asjade üles leidmist kergemaks teha.