Kuigi Apple sihib eile esitletud 5C nutitelefoniga just arenevate turgude müügi kasvatamisele, on seadme hind Hiinas liiga kõrge, et maailma suurimal nutitelefonide turul tootjate seas turgu oluliselt juurde võita, kirjutab Reuters.
Plastkorpusega iPhone 5C on Hiina turu jaoks liiga kallis
Nimelt hakatakse plastkorpusega 5C-d müüma Hiinas 4488 jüaani ehk 730 dollari eest, mis on pea 200 dollarit kõrgem hind, kui USAs ning vaid 130 dollarit odavam, kui tippmudel 5S Hiinas.
Nii turuanalüütikud, investorid, kui ka tarbijad lootsid, et 5C hind on märgatavalt madalam ning seetõttu võib Apple´il hoolimata ilmselt senisest laiemast müügivõrgust Hiina turul positsioonide parandamine raskeks minna.
Apple´i turuosa langes teises kvartalis maailma suurimal nutitelefonide turul Hiinas vaid viie protsendini, ehk ettevõte oli Samsungi, Lenovo, ZTE, Huawei ja Xiaomi järel surutud tootjate seas alles kuuendale positsioonile.
«Ma lootsin, et 5C hind ei ületa 3000 jüaani, kuid üle 4000 jüaani ulatuv hind on säästumudeli jaoks liiga kallis. Ma arvan, et ma ei saa endale seda lubada,» ütles 25-aastane keemiainsener Liu Donghai Reutersile.
«Kui 5S maksaks umbes 5000 jüaani, oleks selle maksumus samas suurusjärgus juba välja antud 5 ja 4S-iga. Sellega oleks ma nõus,» lisas ta.
Lisaks eile ettevõtte peakorteris Cupertinos läbi viidud uute mudelite 5S ja 5C esitlusele, toimus mõned tunnid hiljem ka eraldi pressiüritus Pekingis, millega maailma suurima turuväärtusega ettevõte rõhutas analüütikute hinnangul just Hiina turu tähtsust firmale.
Samas jäi üks oluline teade Pekingi ürituselt tulemata - kauaoodatud leping maailma suurima telekomioperaatoriga China Mobile ei ole veel sõlmitud ning seetõttu peab Apple Hiinas vähemalt esialgu toetuma vaid kahele väiksemale operaatorile.
Uus Apple´i toode ei ole samas ka Hiina internetikasutajate hulgas erilist huvi tekitanud.
«iPhone 5S» oli kolmapäeval riigi suurimas mikroblogivõrgustikus Sina Weibo populaarseimaks otsisõnaks, samas kui «iPhone 5C» otsingute edetabelites ei figureerinud.