Eesti Post proovib postiljonide tööpiirkondi suurendada, võttes kasutusele elektrirattad, motorollerid ja ATVd. Nii loodab postifirma kandepiirkonda suurendada.
Eesti Post paneb postiljonid sõitma elektrirataste ja ATVga
Harjumaal Raasiku kanderingil proovitakse Eestis esimest korda postiljoni sõiduvahendina elektri jõul liikuvat jalgratast, teatas Eesti Post.
Elektrijalgratta katsetamisega soovib logistikaettevõte täita kahte eesmärki: leida alternatiivseid ja efektiivsemaid vahendeid postisaadetiste laialikandeks ning proovida, kas elektrijalgratas aitab posti kiiremini laiali viia ning läbida suurem piirkond. Tulevikus saaks sedasi kanderingi pikendada ning muuta postikanne tõhusamaks ja odavamaks.
«Me otsime võimalusi, kuidas vedada posti tõhusamalt kui jalgsi või jalgrattaga, kuid samas odavamalt kui autodega,» selgitas Eesti Posti haldusosakonna juht Villi Heinsalu. «Piltlikult öeldes pole vaja jalgratast leiutada, mujal maailmas on elektrijalgrattaid varemgi postiveol kasutatud ja kasutatakse ka praegu.»
Logistikaettevõte katsetab, kas elektriratas sobib ka Eesti kliimasse. Prooviaeg kestab vähemalt külmade tulekuni, sest rattale on võimalik paigaldada naastrehvid. Tehniliste andmete järgi saab rattaga ühe laadimisega sõita kuni 100 kilomeetrit, rattal on kolm kiirusevalikut tippkiirusega 40 km/h. Turvalisuse tagamiseks on rattale paigaldatud lisaks tavapärastele valgustitele ka suunatuled. Samuti on rattal signalisatsioonisüsteem, mis võimaldab postiljonil näiteks korrusmaja juures rahulikuma südamega korraks trepikotta siseneda.
Peale elektrijalgrataste on plaanis lähitulevikus kanderingil katsetada veel ka motorollereid ja väikese kubatuuriga ATVsid, mis sobivad peamiselt asulaväliste kanderingide teenindamiseks, kuna nendel ringidel tuleb läbida pikemaid vahemaid.
Eesti Postil on autopargis 422 sõidukit. Jalgrattapargis on 360 ratast.