«Politsei sai tõepoolest sellesisulise väljakutse eile kella 7.35 paiku. Politsei käis kohal, kontrollis asjaolusid ning seejärel otsustati, et menetlust ei alustata ning seda seetõttu, et õigusrikkumise tunnused puudusid,» kinnitas Lääne prefektuuri pressiesindaja Kristi Kais, kelle sõnul ei käskinud politsei kodanikul piletit osta, vaid soovitas seda teha.
Naist paneb imestama, et Eestis on veel ettevõtteid, kes ei tunnista e-riiki ega sellega kaasnevaid elektroonilisi võimalusi.
«Mul on väga kahju, et paljude toredate ja väga viisakate ning mõistvate klienditeenindajate töö saab samuti mõru maigu,» lisas ta.
Edelaraudtee kommunikatsioonijuht Kersti Gorstov kinnitas, et juhtunu on ebameeldiv nii reisijale kui ka teenindajale, kes Gorstovi kinnitusel politseid kergekäeliselt kindlasti välja ei kutsu. «On kahetsusväärne, et teenindaja ei suutnud reisijaga ilma eskaleerimata kompromissi saavutada. Samas võinuks intsident olla välditav, kui reisija oleks arvestanud e-kassast ostetavate sõidupiletite kehtivusnõuetega, mida palume edaspidi kindlasti teha,» lisas Gorstov.
Edelaraudtee möönab, et osa teenindajaid on reisijatele vastu tulnud ning teinud erandeid, mis võivad kokkuvõttes hoopis arusaamatusteni viia. «Selgitame teenindajatele üle ühtsete reeglite järgmise vajalikkust.»
Varem on ka paljudele Tarbija24 lugejatele meelehärmi valmistanud see, et Edelaraudtee käsib väljatrükkimata jäänud pileti asemele uue osta, ehkki reisija näitab e-pileti ette oma nutitelefonis või arvutis.
Gorstovi sõnul aga süsteemi muutma ei hakata ja kasutusreeglid on tegelikult lihtsad. «Sõidul tava- või II mugavusklassis kinnitab sõiduõiguse sõidupileti väljatrükk, I klassi sõidupileti puhul piisab tõepoolest üksnes sõidupileti koodi esitamisest. Teave on alati ära toodud ka e-kassas vahetult enne ning vahetult pärast sõidupileti ostu, samuti e-kassa kasutusreeglites. Piletite väljatrüki nõue on tingitud vajadusest tagada klienditeeninduse õigsus ning kiirus liikuvas rongis, kus reisib sageli mitusada inimest,» põhjendas Gorstov.
Kadri käest on vabandust palutud ning talle kantakse tagasi rongist ostetud uue pileti osturaha, ent palutakse ka edaspidi arvestada e-kassast ostetavate piletite kehtivusnõuetega.