Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Edelaraudtee kutsus pileti väljatrükkimata jätnud reisijale politsei

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Türi rongijaam.
Türi rongijaam. Foto: Elmo Riig / Sakala

Edelaraudtee klienditeenindaja kutsus eile hommikul rongiga Türilt Tallinnasse sõitnud naisele politsei, kuna reisija ei olnud internetist ostetud piletit välja printinud. Politsei soovitas reisijal uue pileti osta, mille eest makstud raha klient siiski hiljem tagasi sai. Rongifirma palub vabandust.

Sageli liinil Türi-Tallinn-Türi sõitval Kadril ei ole võimalust Türil internetist ostetud piletit välja printida. E-kassast pileti ostmine on aga mugav ning reisija on varem lahendanud probleemi nii, et kirjutab e-postkasti saabunud pileti pealt välja kontroll- ja piletikoodi. 

«Ja iga kord on Edelaraudtee klienditeenindaja vagunis mulle nende numbrite vastu väikese piletikontsu andnud,» kirjutas Edelaraudtee klient Kadri oma Facebooki leheküljel.

Eile hommikul soovis ta taas rongis samamoodi talitada ning esitas tavaklassi pileti koodid klienditeenindajale. Klienditeenindaja väitis aga, et koodid piletit ei taga ning e-poest ostetud pilet tuleb välja printida, et see kehtima hakkaks. «Mina väitsin, et ostsin pühapäeval e-kassast pileti, maksin pileti eest ära, kirjutasin kontroll- ja piletikoodi välja, mille järgi ta saab kontrollida sarnaselt oma kolleegidega, kas piletit on või ei ole. Ta ei vaevunud seda tegema, vaid väitis, et minul ei ole piletit, keeldun seda ostmast ning tema kutsub mulle politseipatrulli,» selgitas reisija. Ka ei huvitanud klienditeenindajat pdf-fail ehk elektrooniline pilet.

Rongifirma palub vabandust

«Rapla jaamas tuligi patrull mind kui revolutsiooniliselt ohtlikku kurjategijat rongist maha tõstma,» oli reisija imestunud. Politseinikud soovisid, et Kadri kohe uue pileti ostaks. «Ka nemad ei pidanud internetipanga väljavõtet ega meililt vastuvaatavat elektroonilist piletit millekski.»

Nii ostiski reisija veel teisegi pileti samale rongile. Väärteomenetlust tema suhtes ei algatatud.

«Politsei sai tõepoolest sellesisulise väljakutse eile kella 7.35 paiku. Politsei käis kohal, kontrollis asjaolusid ning seejärel otsustati, et menetlust ei alustata ning seda seetõttu, et õigusrikkumise tunnused puudusid,» kinnitas Lääne prefektuuri pressiesindaja Kristi Kais, kelle sõnul ei käskinud politsei kodanikul piletit osta, vaid soovitas seda teha.

Naist paneb imestama, et Eestis on veel ettevõtteid, kes ei tunnista e-riiki ega sellega kaasnevaid elektroonilisi võimalusi.

«Mul on väga kahju, et paljude toredate ja väga viisakate ning mõistvate klienditeenindajate töö saab samuti mõru maigu,» lisas ta.

Edelaraudtee kommunikatsioonijuht Kersti Gorstov kinnitas, et juhtunu on ebameeldiv nii reisijale kui ka teenindajale, kes Gorstovi kinnitusel politseid kergekäeliselt kindlasti välja ei kutsu. «On kahetsusväärne, et teenindaja ei suutnud reisijaga ilma eskaleerimata kompromissi saavutada. Samas võinuks intsident olla välditav, kui reisija oleks arvestanud e-kassast ostetavate sõidupiletite kehtivusnõuetega, mida palume edaspidi kindlasti teha,» lisas Gorstov.

Süsteemi ei muuda

Edelaraudtee möönab, et osa teenindajaid on reisijatele vastu tulnud ning teinud erandeid, mis võivad kokkuvõttes hoopis arusaamatusteni viia. «Selgitame teenindajatele üle ühtsete reeglite järgmise vajalikkust.»

Varem on ka paljudele Tarbija24 lugejatele meelehärmi valmistanud see, et Edelaraudtee käsib väljatrükkimata jäänud pileti asemele uue osta, ehkki reisija näitab e-pileti ette oma nutitelefonis või arvutis.

Gorstovi sõnul aga süsteemi muutma ei hakata ja kasutusreeglid on tegelikult lihtsad. «Sõidul tava- või II mugavusklassis kinnitab sõiduõiguse sõidupileti väljatrükk, I klassi sõidupileti puhul piisab tõepoolest üksnes sõidupileti koodi esitamisest. Teave on alati ära toodud ka e-kassas vahetult enne ning vahetult pärast sõidupileti ostu, samuti e-kassa kasutusreeglites. Piletite väljatrüki nõue on tingitud vajadusest tagada klienditeeninduse õigsus ning kiirus liikuvas rongis, kus reisib sageli mitusada inimest,» põhjendas Gorstov.

Kadri käest on vabandust palutud ning talle kantakse tagasi rongist ostetud uue pileti osturaha, ent palutakse ka edaspidi arvestada e-kassast ostetavate piletite kehtivusnõuetega.

Tagasi üles