Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

Elektriraudtee ei näe Edelaraudtee väidetel alust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Helen Mihelson
Copy
Elektriraudtee uus rong.
Elektriraudtee uus rong. Foto: Heiko Kruusi / Linnaleht

Uute elektri- ja diiselrongide omanik Elektriraudtee AS ei näe võimalusi olukorraks, kus Edelaraudtee jätkab järgmisel aastal reisijaveoteenuse pakkumist uute diiselrongidega.
 

«Edelaraudtee ei saa kindlasti väita, et neil oleks võimalik reisijaveoteenust pakkuda ka uute diiselrongidega. Uued Stadler FLIRT elektri- ja diiselrongid on Aktsiaselts Elektriraudtee omand ning ekslik on arvamus, et me oma põhitegevuseks vajaliku vara kolmandatele osapooltele tingimusteta edasi anname,» ütles Elektriraudtee müügi- ja turundusjuht Norbert Kaareste.

Kaareste sõnul on Elektriraudtee alates möödunud aasta suvest teinud ettevalmistusi üleriigilise reisirongiteenuse pakkumiseks. «Täna on meil olemas koolitatud veeremihoolduspersonal ning oleme lõpetamas oma rongijuhtidele diiselrongide juhtimisõiguse andmise tegevusprotsesse,» selgitas Kaareste.

«Juba täna on Eestis kohal 11 uut diiselrongi ning 1. jaanuariks on Elektriraudtee valmis pakkuma uut, mugavat ja kiiret reisirongiteenust üle kogu Eesti,» sõnas Kaareste. «Antud tegevus on kooskõlas ka meie ja riigi vahel sõlmitud avaliku teenindamise lepinguga,» täpsustas ta.

Kaareste sõnul on kummaline ka aastaid reisijatevedu kahjumliku ärina näidanud ning seejuures aina enam riigipoolset dotatsiooni vajava Edelaraudtee tänane tegevus, kus läbi mitmete kohtuvaidluste üritatakse takistada Elektriraudtee üleriigilist opereerimist, hoides nii paljude Eesti maakondade elanikud eemal mugavast ja kiirest reisirongiteenusest.

«Elektriraudtee pole kunagi olnud riikliku konkursi vastu vedaja leidmise osas, ent me toetame majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi soovi esmalt läbi riikliku operaatori välja selgitada reisirongiliikluse täpne kulubaas. Näeme samuti, et seejärel on riigil võimalik korraldada selgetel alustel ning kõigile osapooltele kandideerimiseks avatud konkurss. Sellisel konkursil osaleks muuhulgas ka Elektriraudtee ning meil kui riigi suurimal reisirongioperaatoril on tugev usk oma võimalikku võitu,» rääkis Kaareste.

Riigihangete Vaidlustuskomisjon kuulutas 4. septembril õigustühiseks majandusministeeriumi ja Elektriraudtee vahel sõlmitud otselepingu, millega riik andis kogu siseriikliku reisijateveo korraldamise raudteel alates 2014. aastast ilma konkurssi korraldamata Elektriraudteele.

Edelaraudteed esindav vandeadvokaat Triin Biesinger-Jussmann ütles, et Edelaraudtee on  valmis oma kohustusi täitma kuni lepingu kehtivusaja ehk 2014. a lõpuni, sealjuures ka uute rongidega.

Majandusministeeriumi pressiesindaja Rasmus Ruuda teatas täna, et ministeeriumil on 10 päeva aega otsus halduskohtusse edasi kaevata ja seda nad kindlasti ka teevad, kuna ministeeriumi hinnangul ei ole VAKO otsus pädev.

 

Tagasi üles