Ostjaid vihastasid poe hallitanud saiakesed

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Lugeja pilt

Viimase nädala jooksul on Maximast ostetud saiakestega alt läinud vähemalt kaks klienti, kes on hallituse avastanud päev hiljem. Poeketi sõnul neil kvaliteedinõuetele mittevastavaid tooteid müügil ei ole.

Postimehega ühendust võtnud Kristian ostis 3. septembri õhtul Tartus Raadi Maximast kohupiimakorbi. «Pealtnäha polnud saiakesel viga midagi, kuid kui järgmisel päeval koolis sellest ampsu võtsin, tundsin, et miski on valesti,» sõnas Kristian.

«Sellel oli väga halb käärinud maitse. Kui tüki suust välja sülitasin ja saiakest lähemalt uurisin, sain lõpuks aru, et see on hallitanud,» rääkis Kristian, kes niipea Maximast saiakesi osta enam ei kavatse. «Kas see on normaalne, et klientidele sellist kaupa müüakse? Miks ei kontrollita kaupa enne müüki panekut üle?» imestas ta.

Sotsiaalmeediaski levib vihane postitus Maximast ostetud hallitanud lihapiruka kohta. «Täna õhtul sai külastatud Männiku Maxima kauplust. Lapsel oli kõht tühi ja ta soovis lihapirukat, mille «parim enne» oli 31.08,» kirjutab pahane klient Facebookis.

«Mingi hetk ütles laps, et temale see pirukas ei meeldi, maitseb imelikult ja kui ma siis ise ampsu võtsin, leidsin sellise toreda üllatuse eest. Kuidas on võimalik sellist asja veel poes müüa? Sellise pirukaga võib kaasneda toidumürgitus ja kaasnevad arstikulud võivad olla müstilised. Inimesed, kes te Maximat külastate, kontrollige alati mida te sööte, isegi kui «parim enne» möödas ei ole, sest seda võib olla kunstlikult edasi lükatud,» hoiatab klient. Seda postitust on jagatud juba ligi 7000 korda.

Maxima pressiesindaja Erkki Erilaiu kinnitusel kontrolliti Tarbija24 pöördumise peale nii kahes kõnealuses kaupluses kui ka mitmes teises kaupluses saiatoorikute ja valmistoodete kvaliteeti, kuid kvaliteedinõuetele mittevastavaid tooteid ei avastatud.

«Kuna järelkontroll sarnaseid ebakvaliteetseid tooteid ei tuvastanud, on hetkel antud toodete riknemise põhjust keeruline hinnata. Võimalik, et tarbimise hetkeks oli realiseerimisaeg ületatud ja tootele tekkinud hallitus,» sõnas Erilaid. Maxima vabandab klientide ees.

Ta selgitas, et tegemist on toodetega, mis saabuvad kauplustesse külmutatuna. «Kõigis kauplustes jälgitakse toidu käitlemisel ladustamistingimusi, sh erinõudeid külmutatud toidu käitlemisel,» kinnitas Erilaid. «Külmutatud saiatoorikuid säilitatakse tingimustes, kus temperatuur on kogu toidu ulatuses -18°C või madalam. Toidu järgneval töötlemisel (sulatamine, kuumtöötlemine ja turustamine) kontrollitakse toidu käitlemist igal tegevuse etapil, eesmärgiga tagada käideldava toidu nõuetekohasus. Toote kvaliteedi tagamiseks peavad kauplused realiseerima saiad sordist olenevalt 16-24 tunni jooksul,» jätkas ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles