Skip to footer
Päevatoimetaja:
Angelina Täker
Saada vihje

Naised, keda mehed rajal kardavad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Car Club Girlsi liikmed näevad hoolimata meheliku hobiga tegelemisest välja väga naiselikud. Hoidku alt aga need mehed, kes lasevad end malbest välisilmest uinutada – autoroolis on need naised tõelised tiigrid.

CCG ehk Car Club Girls on Eesti ainuke ametlik naiste autoklubi, mille liikmed teevad võidusõidu- ja kiirendusrajal silmad ette nii mõnelegi mehele. Märkimisväärsetest tulemustest hoolimata tuleb näitsikutel enda pädevust «meeste» aladel pidevalt tõestada.

Naiste autoklubi mõttele tuli 2004. aastal Gerly Martinson, kes oli just valmis saanud oma esimese tuuningprojektiga, milleks oli Audi A4.



 «Minul sai tuuninguhuvi alguse sellest, et elukaaslane omas tuuninguautot ja kui mina endale uue auto ostsin, hakkas sinnagi vaikselt tuuningelemente lisanduma,» meenutab Martinson. Koos teise auto- ja tehnikafänni Marje Salumetsaga saigi asutatud vaid õrnemale soole mõeldud Car Club Girls.



«Meie klubi eesmärgiks on ühendada sarnaste huvidega naisi, kelle hobiks on autod,» selgitab CCG juhatuse liige Marit Mikson. Klubitegevuste raames sõidetakse kardikarika sarja, korraldatakse treeningpäevi, sõidetakse ring- ja jäärada. Lisaks tehakse kord aastas klubiliikmetele teadmiste test, kus on küsimusi nii veermiku, jahutus- ja elektrisüsteemide kui ka tuuningu ja autospordialade kohta.



Miksoni sõnul tagavad pidevad koolitused, võistlused ja ühisüritused autoklubi liikmete pädevuse tehnilistes küsimustes. Sellest hoolimata kipuvad mehed neid ikkagi ebaprofessionaalsuses kahtlustama.



Uhkust tundvad pojad



Salumets, kes töötab tuuninguvidinaid ja autovaruosi müüvas firmas, puutub diskrimineerimisega kokku lausa igapäevaselt.


 «Kui telefoni võtan vastu mina, siis küsitakse, et halloo, kas on ikka Tuning.ee firma ja kas saaks kedagi targemat telefonile või siis palutakse kohe meesterahvast.»



Salumetsa sõnul ta jäigal seisukohal kliendiga tavaliselt vaidlema ei hakka ning suunab küsija meeskolleegide poole. Leplikuma kunde probleemile üritab ta aga ise lahenduse leida.



Südikad naised kipuvad meeste uhkust riivama eelkõige ralli- või kiirendusrajal. Meestele ei mahu lihtsalt pähe, et üks õbluke naisterahvas neile pähe teeb. «Neil on siuke mulje, nagu auto teeks kõik sinu eest ära – mitte mingil juhul ju meist keegi ei ole harjutanud, ei käi võistlemas ega oma mingeid oskusi,» muheleb Mikson.



CCG naiste hobisse suhtuvad austuse ja täie tõsidusega nende enda meespere liikmed. «Pojad on eriti rõõmsad, et emmedel selline hobi on,» lausub Kendra Vaino. «Need on need tõelised fännid,» lisab Martinson.



 Ka abikaasad ja poiss-sõbrad on oma naiste hobiga väga rahul. «Soovitan kõikidele meestele, et nende naine leiaks endale sellise hobi, sest see on ainukene tegevus, mis õpetab tõsiselt kannatlikkust – mitte kunagi ei saa auto valmis siis kui peab ning halvemal juhul saab ta valmis alles aasta hiljem,» nendib Mikson.



Stereotüüpe jagub naiste kohta veelgi. Et paljudel neist on uhked autod, siis kiputakse ikka arvama, et meespere katab kõik masinatega seotud kulud. Nii see siiski pole, sest enamik CCG liikmeid on edukad karjäärinaised, kes tulevad ka majanduslikult hästi toime.



Naised siiski ei salga, et autode puhul on tegu kalli hobiga. «Põhimõtteliselt võtab see kõik mis pakud,» muigab Annela Rohejärv. Salumetsa sõnul on tema auto ehitamine praeguseks neelanud koguni üle 250 000 krooni.



«Seda raha pole ma küll kõike omast käest välja käinud – firmad on toetanud soodsama hinnaga ja üht-teist sponsorluskorras kinkinud,» tunnistab Salumets, kel praegu käsil CCG kõige võimsama auto ehitamine.



 «Tegemist on vanema Audi Coupe’ga, millele on peale pandud Audi S4 mootor ja suurem turbo.»



Et kõige vajaliku korraga soetamine käib endal sageli üle jõu, siis ei põlga CCG naised ära ka tähtpäevadeks – näiteks sünnipäevaks – kingitud autovidinaid. «Mina sain ükskord jõuludeks Sparco rallikindad ja näokreemi. Kuigi kreem oli tunduvalt kallim kui kindad, oleks see võinud ka täiesti olemata olla,» naerab Vaino.



CCG liikmete tee autodega seonduva juurde on olnud erinev. Mõni eelistas juba väiksena autosid nukkudele, mõnel tekkis «mehine» kirg kokkusattumuste ja juhuse tahtel. «Mul oli elukaaslane, kes oli autodest huvitatud ja mina olin temast huvitatud,» märgib Salumets, et aja jooksul mees küll kadus, kuid huvi autode vastu jäi.



CCG liikmeks saamiseks ei piisa pelgalt soovist. «Peavad olema load ja auto, peab läbima testi, olema julge ja omama tõelist kirge autodega tegelemiseks,» loetleb Mikson.



Sellel, millise autoga keegi sõidab, ei ole tähtsust. «Peaasi et auto oleks, see näitab mingil määral, et huvi on olemas,» selgitab ta. «Meie eesmärgiks ei ole sada nime kodulehel, vaid pühendunud liikmed.»



Mitteaktiivseid liikmeid CCGs ei hoita. Eeldatakse, et inimene võtaks aastas osa rohkem kui ühest üritusest, et liikmed tahaksid ise õppida ja oleksid ettevõtlikud.



Gerly Martinsoni ATV



CCG liikmeid ei huvita ainult autod, vaid kõik tehnikaga seotu. Paar aastat tagasi tuli Gerly Martinsonile idee soetada endale ATV E-Ton VXL-250. Esialgu käidi masinaga sõitmas metsades ja põldudel – milleks ATV ju mõeldud ongi. Kuid kuna naist on alati autode, tsiklite ja ATVde välimus rohkem huvitanud kui nendega sõitmine, siis asus ta sõidukit oma maitse järgi ümber disainima. Praegu sõidab ATV ainult linnatänavatel ja korralikel teedel, sest valuvelgedega metsa ronimine ei ole Martinsoni arvates eriti mõistlik.



• Kõik keredetailid on värvitud roosaks ja hõbedaseks.


• Valuveljed Toora T940-Silver 7,0 x 15”.


• Sadul on kaetud musta ja roosa nahaga ning kaunistatud naha sisse pressitud tähemotiividega. Sadulal on seljatugi.


• Tulede sees on strobod.


• Roosa vatiiniga vooderdatud lisakast, mille külgedel on pleksiklaasist aknad koos graveeringute ja punase valgustusega. Kast on ehitatud vineerist ning kaetud põrutus- ja kriimustuskindla Line-X materjaliga. Kasti mahub kas kiiver või omaniku Barby nimeline chihuahua tõugu koer.


• Kasti kaunistab E-Toni originaaltiib, mis on kaetud Swarovski kristallidega.


• Swarovski sädeleva välimuse on saanud ka esikondel, tulesid ümbritsev raam ja peeglid.


• Varaste vastu kaitseb ATVd alarmsüsteem, mille üks anduritest on paigaldatud kasti. Alarmi aktiveerimisest annab märku võtme küljes olev pult.


• ATV-l on roosat värvi südamekujuline summutiots.

Kommentaarid
Tagasi üles