/nginx/o/2013/09/06/2336803t1h1b58.jpg)
Kuidas võiks veel nimetada BMW meeste vigurit nimega X6, kui mitte julgeks, isegi mustaks huumoriks. Ja juba oigavad puritaanid, et miks oli vaja teha sellist autot.
Neid kuulates ja X6-ga tutvudes meenub vägisi pärlite ja sigade omavaheline seos, kirjutab Auto Bild Eesti.
See on juba teada, et uue BMW sportmaasturi tulek tekitab inimestes nõutust, ning mitte ainult majandussurutise all ägavate eestlaste hulgas. Ka baierlased ise on segaduses, et kellele see auto on ning kuhu uus segment kuuluda või liigituda võiks.
Aga ostjaid on, mitte ainult proovisõiduhuvilisi. Kui lähen prooviautot kätte saama pärast mõningast ooteaega, sest proovijate graafik on tihe silman mõlemal salongis välja pandud autol silti «Müüdud».
Loomulikult ei oska kõnealust elukat muud moodi nimetada kui täielikuks ninanipsuks keset üleüldist naftavarude lõppemise ja kütusehindade kallinemise paanikat ehitada valmis suur loom nagu maastur, aga sisse mahub vaid neli inimest ning ülikõrge lävepakuga pagasiruum on sama mahukas kui sportautol. Ongi kokku üks Sports Activity Coupé.
Minul ei ole küll automaailma veidruste vastu midagi. Nagu näiteks neljaukseline kupee või siis nüüd X6 formaadis rusikas enamjaolt igavasse linnapilti. Kuulen vaid iroonilist naeru sisekõrvas, kui üritan sisse istuda.
See ei õnnestu ühe sammuga ei esi- ega tagaistme puhul, X6 on niivõrd lai, et vaheaste tuleb teha kumminupulisele astmelauale, muidu hõõrute lihtsalt oma püksi- või sukasääred auto vastu ära.
Sama nali kordub ka auto jõhkralt kõrge ahtri taga seistes. Kui luuk on avatud, näete vaid kõrget laadimiskünnist ning väga ahtakest pagasiruumi suud.
Loomulikult saab ka tagumisi seljatugesid alla lasta, kuid vaid istmepatjade peale ja sinna nad jäävad kerge kalde all, mitte horisontaalloodis lavatsina. (Siiski meenub samasugune allalastud seljatugede asend ka uuest BMW X5-st )
Tagumine iste on tõesti konkreetselt kahekohaline, sest kahe istekoha vahel on vaid topsihoidjate ja tuhatoosi sahtel.
Eesistujatele on kõik ikka kui BMW X5-ki, välja arvatud nüüdseks baasvarustusse tulnud +/ käiguvahetuslapatsid rooli taga ja uudisnupp Auto Hold linna vahel iga natukese aja tagant keelava fooritule peale peatudes ei ole enam vaja jalga piduripedaalil hoida, kui sisse on lülitatud automaatkasti Drive-asend.
Võite rahulikult jala pidurilt võtta ja Auto H hoiab teid foori taga isegi Tselluloosi mäel kenasti paigal ning rohelise fooritule süttides piisab vaid gaasipedaali puudutada, kui liigutegi paigalt. Tegelikult muidugi ei ole see mitte paigaltliikumine, vaid -rebimine, -sööstmine, -lendamine, -paiskumine
Jah, ja seda isegi proovisõidu-eluka puhul, mis ei ole mitte 407-hobujõuline BMW X6 xDrive 50i V8, vaid kõigest 286-hobujõuline diisel, xDrive 35d. Noh, tema kiirendab tippvariandiga võrreldes sajani 1,5 sekundit aeglasemalt, aga nii suurte karude amokijooksu puhul jääb selline silmapilguhetk pikemaks vaid karvavõrra, siin mööndusega muidugi karu karva võrra
Rihm pingutub kehasse, ja oma keha saate ka elektriliselt istme seljatoe külgkõrvade vahele pitsitada, et hoogsaid kurve võtta. Ja kõik jäävad teie selja taha, neid enam ei näe! Ja mitte sugugi selle tõttu, et tagumine aken tahavaatepeegliga samas mõõdus on
Igal juhul on see muljetavaldav, kuidas te koos 2185-kilogrammise tühimassiga härja seljas edasi ragistate kui läheksite näiteks võssa, sest tegu on ju vist ikka maastikuautoga kostaks kindlalt kõigest kõva ragin.
Eriti prooviauto rehvide alt, mis veerevad 20-tollistel pompöössetel Y-lõikelistel velgedel esimesed rehvid mõõdus 275/40 ning tagumised 315/35! Kükita vaid auto taga ja vaata ja imesta seda laiust! Ja ega kuigi sügavale ei peagi kükitama, sest kliirens on väga muljetavaldav 21,5 cm.
Kliirens on küll kõrge, aga samas on see loom X5-st ikkagi madalam ja loomulikult ka laiem. Ja ülbem, oi kui palju ülbem. Aga seda siiski vaid eeskätt, ei siiski tagantkätt jah, tagantkätt oma tagaosa poolest.
Tagumine pool on erinevalt väga sarnastest esiosadest hoopis teistsugune ning püüab oma sulaselges robustsuses oi kui palju pilke.
Kogu see tagumine kupeelikkus rõhub suurele kiirusearmastusele. Sõites on sõidukiirus numbrinäiduna silme ees esiklaasil. Samas on siin võimalik armatuurlaua näidikute kuvarilt vaadelda ka nelja ratta veojõu jaotust, ning erinevalt X5-st näidatakse teile ka vasaku või parema poole erinevust.
Kurvid mööduvad märkamatult, läbimine toimub sedavõrd kindlalt ja rahumeelselt, nagu liiguks auto ikka veel sirgel lõigul. Tagumisel pingil võib mõni reisija tõepoolest peaga lage tunda ja siin pole ka akende ülaservades käepidemeid ikka sellesama kupeelikkusega seoses.
Rohkem on mõeldud sportlikkusega sobivale pehmele laepolstrile ja ka eesistujate sisemiste põlvede toed keskonsooli servas on pehmendustega. Prooviauto esiistmed vajaks eraldi artiklit, sest on tõelised mugavuse kehastused ja põlveõndlateni ettesõitvate kintsualuste pikenduspatjadega ka väga sportlikud.
Kõik pereliikmed tunnevad end selles sportautos hästi. Kõik neli pereliiget muidugi Ja nii ma arvasingi lõpuks leidnud olevat, kellele see uus BMW X6 mõeldud on sellele pereliikmele, kel ei ole BMW X5! Must huumor vä? Ei tea
+ Vaimustavalt väljakutsuv disain, vaimustavalt avantüristlik väljakutse täiesti uue segmendi näol
- Nii suure auto kohta niivõrd väike mahutavus.
Järeldus: must huumor või mitte, aga tuleb välja, et me elame ajastul, kui autotootjad püüavad ära tabada iga inimese maitset.
BMW X6 xDrive 35d
Uksi/kohti 4/2+2
Mootor R6
Töömaht 2993 cm3
Võimsus 210 kW (286 hj) @ 4400 p/min
Pöördemoment 580 Nm @ 17502250 p/min
Käigukast 6-käiguline Steptronic-automaat
Jõuülekanne nelikvedu
Rehvimõõt Ees 275/40 R 20 taga 315/35 R 20 Runflat
Pikkus/laius/kõrgus 4877/1983/1690 mm
Telgede vahe 2933 mm
Pakiruum 570/1450 l
Kütusepaak 85 l
Tühimass/kandevõime 2185/525 kg
Tippkiirus 236 km/h
Aeg 0100 km/h 6,9 s
Keskmine kütusekulu 8,3 l/100 km
CO2 pääst 220 g/k
Kindlustuskulu aastas 45 864 kr
Hind alates 914 700.-