/nginx/o/2013/09/06/2335587t1h6e36.jpg)
See on uus Volkswagen Passat CC 3,6 V6 4MOTION DSG, põhimõtteliselt samade näitajatega kui Passat R36, kuid palju ilusam. Kui mulle oleks öeldud, et see on tegelikult juba uus Scirocco, oleksin ilmselt kohe uskuma jäänud, isegi pärast proovisõitu!
Milleks muuks võib seda nimetada kui ülimaks, lausa pillavaks luksuseks, kui üks autofirma toob tootmisse pärast ühe sedaani n-ö viimase vindini tuunimist samade tehniliste näitajatega neljaukselise kupee, mis on tegelikult samuti sedaan, ehk vaid pisut voolujoonelisem, kirjutab Auto Bild Eesti.
Jajah, veidi üle õla tagasi kiigates näeme, et seda teeb taaskord ikka sama firma, kes toodab ka segadusseviivalt sarnaseid, ainult erinevate nimedega mudeleid nagu Bora ja Jetta!
Selline pikk ja samas sarnane mudelite rivi on Volkswageni paletil. On näha, et VW mõtleb iga maitsemeele võimalikule erinevusele.
Kui uus, 2006-ndal aastal kohe ka Euroopa Aasta Auto nr 1-ks valitud Passat teid oma uudse välisdisainiga ikka veel õlgu kehitama jättis ja te tõesti ei rahuldu ka R36 puhul õrna kosmeetilise vingemaks tuunimisega, siis uus CC ongi just teile mõeldud!
Tavainimese jaoks pakutud tagasihoidlik disain on siin kui selle peegeldus virvendava vee pinnal, kui paksu inimese rõõm end kõverpeeglist kõhna modellina nähes!
Loomulikult ei saa mainimata jätta, et tegu pole mingi uudisega. Hoolimata sellest, et CC ei tähenda Coupe Cabrioletd, nagu Peugeot puhul, on neljaukseline kupee siiski äravahetamiseni sarnane uue automaailma tulnud Mercedes-Benz CLS-klassiga
Aga ju siis selline peabki sedasorti kupee esialgu välja nägema, ainult tulede kuju ja firmamärk on erinevad. Siiski, pikemal takseerimisel peab tõdema, et CLS on rohkem kupeelik, VW CC tagumine pool kisub juba rohkem luukpära pärusmaile. Ja visuaalselt tundub CC ka veidi kõrgem olevat, kuigi tegelikult on hoopis 1 cm madalam kui MB CLS
Passat CC veermik on 15 mm madalamale lastud võrreldes tava-Passatiga, et saavutada sportlikkust. Ehk oleks võinud rohkemgi Aga nendest pisiasjust hoolimata on tegu väga ilusa ja vingelt mõjuva autoga, millele pilke pööratakse kindlasti rohkem kui R36-le.
Kuigi eestvaates pole nii uhkeid õhuvõtuavausi, on esituled väljavenitatumad, á la VW Tiguan ja esispoiler on allpool esileulatuva servaga, nagu ringrajamasinatel.
Tagantvaates on taaskord silmale naudinguks tiguanilikud tagatuled. Pannes kõrvale tava-Passati kristalselt kiiskavad rõngad, mõjuvad viimased tõesti liigse toredusena. CC on ka tagantvaates väga peen ja stiilne.
Külgvaate muudavad efektsemaks tänasel prooviautol all olevad, lennuki reaktiivmootori tiivikuid meenutavate kodaratega 18-tollised veljed. Pool katusest on klaasist luuk, mis küll päris ära ei sõida, avaneb vaid mõne sentimeetri tagant servast.
Salongi sisenemine ja väljumine on sportautolikult madal ja selle võrra ka vaevanõudev, kuid kui juba sisse saite, siis ega enam väljuda ei tahagi. Iste on ülimugav, salongi disain mahedalt naudingutpakkuv.
Siin on tegu muidugi täielise kupeega ja taaskord analoogselt MB CLS-iga on tagareas ainult kaks kohta ja ainult keskel on samasugune sahtel ja topsihoidja, sinna pole isegi last võimalik istuma panna.
Muidu on taga ruumi istuda küll, piisavalt on ka pearuumi, kuid kui hakkate liiga hoogsalt aknast välja vaatama, lööte otsmiku kindlasti vastu kupeelikult allalangevat ukse ja lae kumerust.
See on aga pehme polstriga ja uste kohal pole laes ka käepidemeid, haiget ei peaks küll saama. Ka tagumine aken on kitsas ja madal, nagu laskeava. Seega samuti vinge!
Armatuurlaua ja esiuste sisemine kujundus on samuti vaid kerge meenutus tava-Passatist, olles tunduvalt moodsam ja noortepärasem.
Samas on kõikvõimalikud lülitid ja nupud kujundatud nikli abil vägagi peenelt soliidseks. Tähelepanuväärne muudatus on ka silmihäiriva volkswagenliku neoonlilla tooni kadumine näidikute valgustamisel.
Ja nüüd tänusõnad taevale! Suur tänu taevas, et tänaseks prooviautoks osutus just 300-hobujõuline Passat CC! Kui vajutame stardinuppu, ei kuulegi me midagi erakordset, kui 3,6 liitrine V6 häälitsema hakkab.
Ka kiirendades pole mingit erilist mürinat järgnemas, pigem reaktiivmootori vilin ning tunne on täpselt sama, kui lennuväljal enne reaktiivlennukiga õhkutõusmist seda teeb muljetavaldav kiirendus 0100 km/h vaid 5,6 sekundiga!!! Lõppkiirus on teadmata, sest spidomeetril on selleks euronormide järgi vaid 250.
Selle kiirenduse saavutame pideva nelikveo, 4MOTION-i kindlameelsusega ja ka topeltsiduriga kuuekäiguline DSG automaatkäigukast lubab kolmesajal hobusel katkestusteta, ühtlase joonega aina edasi rebida.
Käigukangi D-asendisse tõmmates laseb Passat CC muidugi vaikselt pihku naerdes kangi nagu muuseas sellest märkamatult edasi S- ehk siis sport-asendisse libiseda, et mitte midagi oma stardist kaotsi lasta.
Siis vilgub muidugi näidikute keskel ka keskmise näiduna mõnda aega 48 l/100 km kohta, aga maanteele jõudes ja püsikiirusehoidjale üle minnes langeb see õige ruttu 8,8-ni, kuigi kataloogis lubatakse veel suuremat langust.
Sportautolik kiirendus tõepoolest ja samas mitte hetkekski kontrolli alt väljuv ikka tänu nelikveole ja elektrooniliselt jäigemaks reguleeruvale vedrustusele. Viimane hoolitseb, et suur auto jääb ka kitsastes kurvides ja suurematel kiirustel vaimustavalt rahulikuks ja kindlameelseks.
Kuivalt sahiseva nahkkattega ja käepärase kandilise läbilõikega rooliratas on peos kindel. Vähemalt kurvides, kuid meie suurte «kiirteede» sirglõikudel pikirööbastes hakkab veidi kiskuma.
See on enam kui harjumuspärane. Esialgu ei oska põhjuseks muud pakkuda kui ehk rehvimõõtu, sest kurvides on ju tõepoolest ideaaljuhitavusega tegemist.
Ja kui lood on nõnda, siis võib ju hoopis rahulikumalt kannatada seda erutust, mis on tekkinud Scirocco tuleku eel. Kui on olemas selline «das Auto» nagu CC ja kindlasti just 3,6 V6 4MOTION DSG, saan öelda, et isegi Passat võib mulle meeldida ja koguni vaimustada!
Plussid - Tava-Passatist meeldivam disain, vapustavate näitajatega mootor, ülihea juhitavus, mugav salong.
Miinused - Väliselt liigne sarnasus Mercedes-Benz CLS-iga. Kergelt taevani tõusev kütusekulu ja tahab ju 98-t juua.
Järeldus Täiesti ootamatult tuli Volkswagenilt midagi vaimustavat segmendist, kust ei osanud oodatagi. Ilus.
VOLKSWAGEN PASSAT CC 3,6 V6 4MOTION DSG
Uksi/kohti 2/2+2
Mootor V6 otto
Töömaht 3597 cm3
Võimsus 220 kW (300 hj) @ 6600 p/min
Pöördemoment 350 Nm @ 2400-5300 p/min
Käigukast 6-käiguline topeltsiduriga automaatkäigukast DSG
Jõuülekanne nelikvedu
Rehvimõõt 235/40 R 18
Pikkus/laius/kõrgus 4799/1855/1402 mm
Teljevahe 2711 mm
Pakiruum l
Kütusepaak l
Tühimass/kandevõime 1632/478 kg
Tippkiirus 250 km/h
Aeg 0100 km/h 5,6 s
Keskmine kütusekulu 10,1 l/100 km
CO2 pääst 242 g/km
Kindlustuskulu aastas 22 0151 kr
Hind alates 564 900 kr