Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Uuel reisiparvlaeval jätkuvad tööd Norras

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Esimese uue Saaremaa praami vettelaskmine Klaipedas.
Esimese uue Saaremaa praami vettelaskmine Klaipedas. Foto: Toomas Huik

Saaremaa Laevakompanii uus reisiparvlaev jõudis eelmisel nädalal Klaipedast Norrasse BLRT-Fiskerstrand laevaehitustehasesse, kus alus saab lõpliku lihvi.


Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimehe Tõnis Rihvki sõnul kulges valmiva reisiparvlaeva teekond BLRT Grupi Klaipeda laevatehasest Norra läänerannikul Fiskarstrandis asuvasse BLRT-Fiskerstrand laevaehitustehasesse plaanipäraselt ja sujuvalt.

Laeva tõi Klaipedast kohale Saksa lipu all sõitev suur avamerepuksiir. Ilm soosis ettevõtmist ning teekonnale kulus alla nädala, rääkis Rihvk.

Uue reisiparvlaeva korpus on valmis ning peamasinad ja sõuajamid paigas. Laev kannab ka juba Saaremaa Laevakompanii laevastiku sinivalget värvikuube. Praegu seisab laev juba kai ääres ja tööd käivad.

Laevale tulevad avar reisijateala kohvik-bistroo, baari, kaupluse ning päikesetekkidega, sõidukite tarvis on kaks autotekki. Sisustuse saab uus reisilaev samuti Norras. «Sisekujunduses oli meie kindel soov kasutada kõigil kolmel uuel laeval Eesti saarte värve. Nii tuleb üks parvlaev Muhu, üks Saaremaa ning üks Hiiumaa värvides. Esimene laev, mis praegu Norras valmimas, hakkabki kandma Muhu toone, mis valdavalt ühtivad ka Eesti rahvuslike värvitoonidega,» rääkis Rihvk.

Reisiparvlaev peaks lõplikult valmima jaanuari alguses, seejärel tehakse meeskonnale laeval kursused, tehakse süsteemide ja käiguomaduste testimised ning vormistatakse vajalikud dokumendid. Väinamerele peaks laev jõudma jaanuari lõpus.


Esialgse kava kohaselt pidi uus laev tulema liinile selle aasta sügisel ja nii on kirjas ka majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi Väinamere Liinidega sõlmitud lepingus. Ehitaja selgitusel tingis viivituse aluse unikaalsus - tegu oli esimese selletaolise alusega. Järgmise laeva ehitusega lubas BLRT Grupp graafikus püsida.

Uus reisiparvlaev mahutab 160 sõiduautot ja kuni 600 reisijat. Alus on 97,8 meetrit pikk ja 18,5 meetrit lai ning suudab arendada kiirust 16 sõlme. Laev hakkab Saaremaa ja mandri vahelise ühe suuna läbima 23 minutiga ning Hiiumaa ja mandri vahel 75 minutiga, lisandub laadimis- ja lossimisaeg.

Järjekorras teine Saaremaa Laevakompanii tellitud parvlaev peaks valmima 2010. aasta kevadeks, eeldatavalt peaks sel ajal kiilu saama ka kolmas uus reisiparvlaev.

SLK on BLRT Grupilt tellinud kolm identsete parameetritega reisiparvlaeva, mille jaoks tehtav investeering küündib 1,4 miljardi kroonini. Koos sadamate valdaja AS Saarte Liinid tehtavate investeeringutega sadamate laiendamisesse ja kaasajastamisesse tõuseb uute laevade liiniletoomisesse suunatav summa kahe miljardi kroonini.

Saaremaa Laevakompanii omaniku Vjatšeslav Leedoga seotud ettevõtted annavad kokku saartel ja mujal Eestis tööd ligi 700 inimesele.

Märksõnad

Tagasi üles